Kompletta återbruksinventeringar som omfattar både byggvaror och installationer

Kompletta återbruksinventeringar som omfattar både byggvaror och installationer

Som första aktör i Sverige erbjuder vi tillsammans med konsultföretaget Kompanjonen kompletta återbruksinventeringar som omfattar både byggvaror och installationer.

Bengt Dahlgren inleder nu ett samarbete med konsultföretaget Kompanjonen avseende återbruksinventering och konsultation inom återbruk. Återbruk är en het fråga i byggbranschen då branschen står för en stor del av det avfall som alstras i Sverige samt genererar stora utsläpp av CO2. Genom att återbruka byggmaterial och installationer kan vi tillsammans med övriga aktörer i branschen bidra till att minska avfallsmängderna och klimatpåverkan.

”I och med detta samarbete hoppas vi att byggbranschen får upp ögonen för återbruk av lämpliga installationer. I ett ombyggnadsprojekt står installationer för en stor del av klimatpåverkan så där kan återbruk göra stor skillnad”, säger Erik Bolander, VD Bengt Dahlgren Stockholm

Bengt Dahlgren är ett av Sveriges ledande teknikkonsultföretag inom samhällsbyggnad.

Martina Mattsson

Presskontakt Marknadsansvarig Koncern & Stockholm Bengt Dahlgren AB 0734-258151
Samuel Reinwalds

Presskontakt Marknadsansvarig 031-7202535

Teknikkonsult inom samhällsbyggnad

Bengt Dahlgren är ett privatägt teknikkonsultföretag som är verksamt inom hela bygg- och förvaltningsprocessen.

Företaget grundades 1952, och har sedan dess vuxit till att bli en av Sveriges ledande oberoende konsulter utan bindningar till vare sig entreprenörer eller tillverkare. Bengt Dahlgren-koncernen har cirka 600 medarbetare som verkar i hela landet men även internationellt.

Läs mer på www.bengtdahlgren.se

431 37 Mölndal