Bentigo vill göra ditt arbete roligare

Hur kommer det sig att det känns olika roligt att jobba och man får olika mycket gjort på olika platser? Det frågade sig teamet bakom start-up bolaget Bentigo för några år sedan och lanserar nu en tjänst för ökad produktivitet och arbetsglädje.

Flera års studier av forskningsrapporter och möten med experter har resulterat i insikt om att fem nyckelområden har störst påverkan på människors upplevelse och resultat av arbete. Bentigo tillgodoser inledningsvis behov inom två av dessa: platser för arbete och tips på hur man får mer gjort.

— ”All forskning visar hur stor påverkan trivsel och kul på jobbet har på hur vi mår och presterar. Miljön vi arbetar i kan exempelvis påverka produktiviteten med 50% och de som i högre grad kan styra när och var de utför sitt arbete blir bevisat friskare, mer produktiva och sover bättre” säger Jörgen Dyssvold, VD för Bentigo.

En beta av tjänsten som ger medlemmar tillgång till att hitta, boka och betala per timme för tillfälliga jobb- & mötesplatser lanserades i december. Platser som är komplement till kontoret eller hemma och alternativ till caféer. Inspirerande miljöer att fly undan till eller mellanlanda på, t ex på hotell, i butiker eller museer — till att börja med i Stockholm.

Gruppen “mobilarbetare” som är Bentigos målgrupp har på fem år vuxit med 30% och idag är det över en miljard människor som regelbundet arbetar mobilt. Liknande tjänster som förmedlar tillfälliga arbetsplatser har en marknadsandel på mindre än en promille av totalen mobilarbetare. Bentigos mål är att nå en marknadsandel på minst 1%.

Just nu söker Bentigo partners och investerare som vill vara en del av deras arbetsrevolution, bland annat genom en crowdfundingkampanj hos FundedByMe. Ambitionen är att utveckla och lansera en uppdaterad version av tjänsten i Stockholm före sommaren, resten av Sverige i höst och internationellt 2017.

För mer information är du välkommen att kontakta
Jörgen Dyssvold, VD för Bentigo, på jorgen.dyssvold@bentigo.com eller +46 763 17 53 17.

• Kultur

• arbete
  • produktivitet
  • arbetsplatser
  • arbetsglädje
  • hotell
  • distansarbete
  • mobilitet
  • tjänster
  • start-up
  • crowdfunding

• Stockholm

Bentigo är en medlemstjänst som ger människor möjlighet att jobba och mötas på helt nya platser. De kan vara på kaféer och hotell men också sittplatser i en butik, park, teater, ett showroom eller museum. Alla tillgängliga till ett pris per timme inklusive kaffe, wifi och ibland mer.

Vår affärsidé är: att erbjuda människor platser och möjligheter för ett lustfyllt och inspirerande arbete oberoende av tid och rum.

Jörgen Dyssvold

Presskontakt Grundare och VD +46 76 317 53 17