Foto: Bergo Sportgolv på tyska basketförbundets "Ing Tour"

Bergo sportgolv 3x3 på den mest globala streetbasketturneringen på planeten

Red Bull Half Court är den mest globala streetbasket-turneringen på planeten. Bergo Flooring är officiell partner och på finalen i Stockholm i juni tävlar Sveriges basketelit på Bergo Flooring’s professionella sportgolv 3x3 för utomhusbruk.

Med över 20 000 förväntade deltagare 2022 är Red Bull Half Court den mest globala streetbasket-turneringen. Sveriges final kommer att utspela sig i Kungsträdgården i Stockholm mellan 17–18 juni, där Sveriges elit kommer tävla om äran att få representera Sverige i världsfinalen i Egypten i september.

Bergo Flooring har inlett samarbete med Red Bull och är nu stolt partner och officiell golvleverantör till Red Bull Half Court.

Vi är riktigt stolta över att få vara partner med Red Bull, som är ett känt och bra varumärke och som är proffsiga att ha att göra med, säger Peder Ståhl, Projektansvarig Sport på Bergo Flooring.

De miljövänliga och lättmonterade Bergo Sportgolven för 3x3 med lång livslängd, är certifierade av FIBA och uppfyller den europeiska normen för sportgolv utomhus. Dessutom är de färgglada och lockar till aktivitet! Med golvets dränerande egenskaper finns det inget dåligt väder. Med sitt koncept WISH erbjuder Bergo Flooring en miljömässigt hållbar lösning som bidrar till bättre hälsa och integration, världen över.

Jag är också glad över att Red Bull har valt ett FIBA-certifierat golv för en världsomfattande basketturnering som håller en så hög klass, avslutar Peder.

Kontaktperson: Peder Ståhl, Bergo Flooring AB, tel. 0371-58 77 12, peder.stahl@flooring.se