BILJETTSLÄPP TILL ÅRETS SCENKONSTBIENNAL BIBU:SE 23-26 MAJ I LUND

BILJETTSLÄPP TILL ÅRETS SCENKONSTBIENNAL BIBU:SE 23-26 MAJ I LUND

BILJETTSLÄPP TILL ÅRETS SCENKONSTBIENNAL!!!

Bland årets uppsättningar finns en kraftfull dansproduktion av en relativt okänd koreograf; Mari Carrasco, hennes Bartolomeo tog juryn med överraskning och blev ett självklart val. Här finns också Teater Fenix från Norrköping, en grupp som funnits länge men sällan uppmärksammats på riksnivå. Att tillsammans med internationella gästspel och inhemska storheter som Suzanne Osten kunna presentera nytillskott och mindre välkända aktörer från den svenska scenen är en av biennalens styrkor. Högintressant scenkonst produceras inte bara av de mest erkända kompanierna/teatrarna.

Ute i staden presenterar bibu.se verket ”Muricamification” av Erik Kaiel. Det ges vid fyra tillfällen och vänder sig till alla intresserade samt var och en som råkar vara på/passera spelplatserna.

På dagtid ges ytterligare ett antal dans- och teaterföreställningar som i första hand vänder sig till skolpublik och biennaldeltagare. Utbudet kompletteras med offentliga seminarier och workshop. Till dessa säljs biljetter i Lunds Stadshall under biennaldagarna samt vid respektive scen 30 minuter före programstart. Kvarvarande och återlämnade föreställningsbiljetter säljs på samma sätt.

bibu.se släpper biljetter till:

·      Bartolomeo, Mari Carrasco Dance Company
·      Det började som en skakning, Teater 23