Andra Augusti smyckar Rörstrand

Rörstrand Museum och det norrländska smyckesföretaget Andra Augusti har påbörjat ett samarbete. Från och med november månad säljs Andra Augustis smycken i museibutiken i Lidköping.

– Det känns kul att visa att det går att hitta nya användningsområden för porslin, berättar grundaren av Andra Augusti, Caroline Ahlbäck.

Andra Augusti tillverkar smycken av återanvänt designporslin från Norden. Det återanvända porslinet bär på både spännande historia och minnen vilket gör smyckena personliga och unika.

De smycken som finns till försäljning på Rörstrand Museum är tillverkade av Rörstrands porslin. Det är halsband och ringar i klassiska mönster som Mon Amie, Grön Anna och Filippa K.

-Andra Augustis porslinssmycken passar väl i Rörstrand Museums profil och kommer säkerligen att bli en populär souvenir och present hos besökarna, säger Museichef Inger Nordström.

Rörstrand Museum är beläget i Lidköping i Rörstrand fabrikens gamla lokaler och besöks varje sommar av en stor mängd turister.

För mer information, kontakta Caroline Ahlbäck, grundare av Andra Augusti.

Mejl: caroline@andraaugusti.se
Webbutik: www.andraaugusti.se

• Design

• samarbete
  • porslin
  • smycken
  • rörstrand museum
  • rörstrand
  • andra augusti

• Umeå

Målet för oss på BIC Factory är att upptäcka och stödja unga, lovande entreprenörer som vill starta egna företag i Umeå. Vi erbjuder en kreativ miljö med mysiga, moderna och prisvärda lokaler, tillgång till etablerade affärsnätverk, vidareutbildning samt vägledning från en erfaren projektledare, affärscoacher och andra entreprenörer. BIC Factory har dessutom ett gynnsamt läge i hjärtat av Umeås största företagspark, Umestan Företagspark. Hos oss får företagen stanna i upp till två år och vi strävar efter att de ska växa till stjärnor på företagshimlen. 82 stycken företag har startat upp via BIC och hittills har 186 stycken arbetstillfällen skapats inom ramen för BIC. Omsättningen för 27 utflyttade företag var under 2011-2012 232 miljoner (källa Alla Bolag). BIC Factory finansieras av Umeå Kommun, Region Västerbotten och EU.