Steve Widinghoffs innovation får statligt stöd

BIC-företagaren Steve Widinghoff som driver företaget IDQ är en av dem som tilldelats Länsstyrelsen Västerbottens innovationscheck på 50 000 kronor. Länsstyrelsen ser därmed en stor potential i Steves innovation som går ut på att skapa och sälja ett databasverktyg som ska underlätta arbetet med databaser och minska kunskapskravet på användarna. Syftet med finansieringen är att förnya näringslivet genom tillväxt i teknik- och kunskapsbaserade företag. Innovationschecken riktar sig till utvecklingsprojekt i ett tidigt skede och för Steve har bidraget redan gjort skillnad och förbättrat hans förutsättningar för fortsatt arbete, där målet är en marknadslansering. ”Genom bidraget har jag kunnat hyra in två utvecklare över en lång tidsperiod för att hjälpa mig att genomföra utvecklingen av produkten”, berättar Steve.