Autokontrakt reklamationsblankett via Bilvision!

Med Autokontrakts reklamationsblankett minskar du eventuella tvister i samband med reklamationsärenden. Relevanta kund- och fordonsuppgifter fylls i automatiskt. Genom att beskriva felet utifrån ert och kundens perspektiv, skapar detta tydlighet samt minskar eventuella tvister i samband med reklamationsärenden. Dessutom spar du tid genom att ha alla blanketter sparade i ett digitalt arkiv.

Autokontrakt är en webbaserad tjänst som förenklar avtalshantering för både fordonshandeln och verkstad. Avtalsmallarna är framtagna tillsammans av Sveriges Fordonsverkstäders Förening (SFVF) och Autokontrakt så att du kan vara säker på att du använder rätt avtal med de för branschen gällande lagar och krav.

Med ID-kontroll och ett smart digitalt arkiv där blanketterna sparas, ökar tryggheten både för din verksamhet och dina kunder. Genom att använda reklamationsblankett via Autokontrakt minskar du arbetstiden då relevant fordonsinformation hämtas från vägtrafikregistret och för i fylls automatiskt i blanketten – allt på endast en sida. Alla i verksamheten har tillgång till blanketterna och, uppstår det en tvist är det enkelt att få information om vad du och kunden har kommit överens om.

Blanketten är juridiskt korrekt och är utformade för att följa branschpraxis samt med viss för i fylld information blir ert arbete mer tidseffektivt och smidigare.