Bird & Birds commercialteam växer - Mikael Bock ansluter som Senior Counsel

Bird & Birds commercialteam växer - Mikael Bock ansluter som Senior Counsel

Bird & Bird har utsett Mikael Bock till Senior Counsel i commercialgruppen. Genom rekryteringen stärker Bird & Bird sitt erbjudande inom commercial i Sverige ytterligare.

Mikael ansluter den 28 september och kommer närmast från Advokatfirman Kahn Pedersen. Med lång erfarenhet inom IT-relaterad juridik och med ett särskilt fokus på kommersiella avtal och annan teknikdriven juridik, omfattar hans erfarenhet bl.a. tech-, bank-, fastighets-, retail- samt life sciences & healthcare sektorerna.

Mårten Willamo, Managing Partner på Bird & Bird i Sverige kommenterar: Vi är oerhört glada att välkomna Mikael till Bird & Bird. Hans branschkunskap i kombination med särskild expertis inom commercial inklusive data protection och hans breda erfarenhet från stora och komplexa projekt stärker ytterligare vårt erbjudande både i Sverige och internationellt.

Mattias Lindberg, Head of Commercial i Sverige kommenterar: Mikaels bakgrund och särskilda erfarenhet inom strategiska avtal, digitalisering och outsourcing är ett fantastiskt tillskott till ett redan starkt team i Stockholm. Rekryteringen är ett av stegen i det fortsatta byggandet och utvecklandet av vår expertis inom kommersiella avtal i Sverige och Norden.

Mikael tillägger: ”Bird & Birds position på marknaden och internationella plattform skapar spännande möjligheter för mig att bidra till den fortsatta utvecklingen av Bird & Birds verksamhet i Sverige och Norden. Jag ser väldigt mycket fram emot att arbeta tillsammans med mina nya kollegor i Sverige och övriga 28 kontor i resten av världen."

Bird & Bird är en internationell affärsjuridisk advokatbyrå med särskilt fokus på branscherna tech & comms, media, life sciences, aviation, energy & utilities och retail & consmumer. Inom dessa branscher täcker Bird & Bird samtliga affärsjuridiska områden, bl.a. avtals-, skatte-, immaterial-, fastighets- och arbetsrätt. Med över 1350 jurister på 30 kontor i 20 länder är Bird & Bird en internationell plattform för såväl klienter som medarbetare.