Commercialteam ansluter till Bird & Bird - Mattias Lindberg ny partner

Commercialteam ansluter till Bird & Bird - Mattias Lindberg ny partner

Bird & Bird har utsett Mattias Lindberg till partner och ansvarig för en förstärkt commercialgrupp i Stockholm. Samtidigt får Bird & Bird kompetens inom legal project management, något som i allt större utsträckning efterfrågas av klienterna.

Mattias kommer närmast från Affärsadvokaterna, en ledande affärsjuridisk boutiquebyrå. Affärsadvokaternas verksamhet fokuserar på kommersiell rådgivning avseende strategiska avtal och outsourcing, tvistelösning, upphandling och integritetsskyddsfrågor, framför allt inom techbranschen.

I teamet som ansluter från och med 1 maj finns två biträdande jurister; Marcus Lorentzon och Sofia Pensar; en trainee, Vendela Nilert; samt Legal Project Manager Charlotta Sandström. Den nya kompetensen inom legal project management går i linje med Bird & Birds ambition att ligga i framkant och erbjuda ett heltäckande och innovativt stöd genom ett projekts hela livscykel, för att säkerställa effektivitet, kvalitet, lönsamhet och klientnöjdhet.

Mårten Willamo, Managing Partner på Bird & Bird i Sverige kommenterar: "Det är ett nöje att välkomna Mattias och hans team till Bird & Bird. Affärsadvokaternas tydliga tech-fokus stärker ytterligare Bird & Birds nordiska erbjudande inom Tech & Comms-sektorn och vi ser fram emot att kunna leverera teamets kommersiella expertis till våra klienter. Vi hoppas att Mattias med team ska känna sig välkomna!"

Simon Shooter, Head of Bird & Bird's International Commercial practice säger: "We are delighted to welcome Mattias to Bird & Bird. A cornerstone of Bird & Bird's international reputation rests on having experts across the globe who support our clients on complex commercial projects to help drive innovation and deliver their strategic business objectives. While amplifying our commercial capabilities in Sweden Mattias' appointment will also further enhance our commercial offering for the Nordic region as a whole."

Mattias tillägger: "Bird & Birds enastående rykte på marknaden och internationella plattform kommer att göra det möjligt för mig och mitt team att fortsätta bygga och utveckla den kommersiella verksamheten i Sverige och Norden såväl för existerande som för nya kunder. Jag ser väldigt mycket fram emot att träffa och arbeta med Bird & Bird-kollegorna i Sverige och internationellt."

Bird & Bird är en internationell affärsjuridisk advokatbyrå med särskilt fokus på branscherna tech & comms, media, life sciences, aviation, energy & utilities och retail & consmumer. Inom dessa branscher täcker Bird & Bird samtliga affärsjuridiska områden, bl.a. avtals-, skatte-, immaterial-, fastighets- och arbetsrätt. Med över 1300 jurister på 29 kontor i 20 länder är Bird & Bird en internationell plattform för såväl klienter som medarbetare. På Stockholmskontoret arbetar idag närmare 60 jurister.