Olof Wetterling

Pressmeddelande -

Bird & Bird växer inom Finance & Financial Regulation - Olof Wetterling ansluter som partner

Bird & Bird utökar sitt Finance & Financial Regulation-team när Olof Wetterling ansluter som partner i Stockholm.

Olof har bred erfarenhet av att företräda både låntagare och långivare i samband med bl.a. förvärvsfinansieringar, corporate lending, leveraged finance, infrastrukturfinansiering, fastighetstransaktioner, liksom omstruktureringar av problemkrediter. Olof ansluter från MAQS där han varit partner i bank och finans-gruppen. Han har tidigare arbetat som Managing Associate på Linklaters och som Chief Legal Officer på Danske Bank.

På Bird & Bird kommer Olof framförallt att arbeta med finansiering med inriktning mot den nordiska private equity- och fastighetsmarknaden, obligationslån samt rådgivning avseende den snabbt framväxande marknaden för ”direct lending”. Olofs tillträde är en del i Bird & Birds strategi att bygga byråns Finance & Financial Regulation-praktik och att stärka det nordiska erbjudandet ytterligare.

Mårten Willamo, Managing Partner på Bird & Bird i Stockholm säger: “Vi är mycket glada att välkomna Olof till Bird & Bird. Vi har ett starkt nordiskt private equity-erbjudande och Olofs långa erfarenhet av att arbeta med finansiella institutioner i transaktioner i kombination med hans gedigna kunskap om den nordiska marknaden blir en verklig tillgång för vårt team.”

Olof Wetterling säger: “Det känns spännande att ansluta till teamet i Stockholm och få möjlighet att bidra till att ytterligare utveckla byråns private equity-erbjudande och samtidigt fortsätta att ge pragmatisk, kommersiell och strategisk rådgivning till långivare och låntagare inom hela kreditspektrat. Jag ser fram emot att få arbeta tillsammans med mina kollegor i Stockholm och i Norden.”

Ämnen

Bird & Bird är en internationell affärsjuridisk advokatbyrå med särskilt fokus på branscherna tech & comms, media, life sciences, aviation, energy & utilities och retail & consmumer. Inom dessa branscher täcker Bird & Bird samtliga affärsjuridiska områden, bl.a. avtals-, skatte-, immaterial-, fastighets- och arbetsrätt. Med över 1350 jurister på 29 kontor i 20 länder är Bird & Bird en internationell plattform för såväl klienter som medarbetare.

Med kontor i Sverige, Danmark och Finland kan Bird & Bird erbjuda en unik integrerad nordisk rådgivning till klienter verksamma i byråns utvalda branscher.

För mer information om Bird & Bird besök www.twobirds.com

Linnéa Sandberg

Presskontakt Marketing Coordinator 0734 24 20 17

Relaterat innehåll

Bird & Bird är en internationell affärsjuridisk advokatbyrå med särskilt fokus på branscherna tech & comms, media, life sciences, aviation, energy & utilities och retail & consumer. Inom dessa branscher täcker Bird & Bird samtliga affärsjuridiska områden, bl.a. avtals-, skatte-, immaterial-, fastighets- och arbetsrätt. Med över 1400 jurister på 31 kontor i 22 länder är Bird & Bird en internationell plattform för såväl klienter som medarbetare. På Stockholmskontoret arbetar idag närmare 40 jurister.

För mer information om Bird & Bird besök www.twobirds.com

Bird & Bird