Dalhallas majestätiska kalkbrott och trollska skogar gästas av mystiske Vaal under festivalen Into the Valley

Den tredje akten Segrén Hedlund avslöjar inför festivalen Into the Valley är den något mystiska DJ:n och producenten Vaal. Vaal kommer från England och kan beskrivas som både experimentell och oförutsägbar i sitt skapande av den elektroniska musiken.

Vaal avslöjar sällan varken sitt ansikte eller identitet och framträder oftast på pulserande dansgolv i mörka rum.

- Både Vaals musik och mystik känns givande i en kontext som Dalhalla, omgiven av Dalarnas trollska skogar, säger Mattias Hedlund, en av grundarna till Segrén Hedlund.

Vaals musikaliska ursprung härstammar från rock'n'roll och jazz, något som genomsyrar hennes numera elektroniska sound. Hon beskrivs som ovetande om de konventioner och regler som definierar elektronisk musik och är därför inte rädd för att bryta dem, vilket gör henne ännu mer passande som en del av Into the Valleys line up. Fler bokningar till Into the Valley kommer att avslöjas inom de närmaste dagarna.