Den populära boken Ölands Fågellokaler ges ut i en andra omarbetad upplaga. Foto: Avium Förlag.

Populära boken Ölands Fågellokaler ges ut i en andra omarbetad upplaga

ÖLANDS FÅGELLOKALER
Andra omarbetade upplagan
Redaktörer: Elsy-Britt Schildt & Anders Waldenström
I samarbete med Ölands Ornitologiska Förening.

Den i många år efterlängtade guiden till Ölands fågellokaler släpptes hösten 2020 på BirdLife Sveriges eget bokförlag Avium Förlag. Nu, två år senare är boken näst intill slutsåld och en ny omarbetad upplaga är redo att äntra butikshyllorna. Boken har uppdaterats med nya aktuella lokalbilder, förbättrade vägbeskrivningar, större kartor, bättre navigering och märkband.

De koncisa och överskådliga texterna ger den antågande Ölandsbesökaren en snabb uppfattning om vad varje lokal har att erbjuda. Här finns även parkeringshänvisningar, gps-koordinater, detaljerade skådartips om fågelarter – från häckfåglar till exklusiva rariteter.

Boken innehåller 131 fågellokaler fördelade på 33 socknar. Vi vågar påstå att dessa kan hålla Ölands alla fågel- och friluftslivsentusiaster sysselsatta i många år framöver.

Säljstart: 27 maj 2022.

BirdLife Sverige är den nationella svenska fågelföreningen. Föreningen bildades 1945 när fågelsektionen inom Naturskyddsföreningen knoppades av och blev Sveriges Ornitologiska Förening. I dagligt tal kallar vi oss numera BirdLife Sverige för att markera att vi är den svenska partnern och del av det globala partnerskapet BirdLife International.