Victor Molén, CEO Indivd, är glad över att de gått vidare i tävlingen och ser fram emot sluteventet.

Indivd vidare i tävlingen Business Challenge

Det är nu klart att Indivd har gått till finalen för Business Challenge, som är en nationell tävling för Sveriges mest intressanta startup-bolag. Ett stort antal bolag har screenats och intervjuats och av dessa har de 15 mest spännande nominerats för att delta vid en slutlig pitchtävling den 15 oktober. Juryn har bestått och består av ett 80 företagsledare, entreprenörer, experter och investerare från det svenska näringslivet. Ett mindre antal av dessa startup-bolag premieras sedan och får en plats i Business Challenge affärsutvecklingsprogram.

Business Challenge är en plattform, som för samman Sveriges absoluta näringslivselit; toppchefer, entreprenörer, experter, ledare och riskkapitalister med startup-bolag och talanger. Detta sker genom en screening, intervjuar och en avslutande pitchtävling, ett påföljande affärsutvecklingsprogram, olika events och andra initiativ inom entreprenörskap och innovation. Värdet ligger i kontakterna, idéerna och konversationerna som skapas genom Business Challenge.

Utmanande affärsutveckling

Affärsutvecklingsprogrammen sträcker sig sedan för tävlingsvinnarna över sex månader och fokuserar på management och affärsmodell. Innehållet inriktas främst på att koppla samman bolagen med personer och etablerade bolag, som kan hjälpa de potentiella tillväxtbolagen vidare, men också på kunskapsseminarier med experter inom olika områden, såsom ekonomi, juridik, marknad, organisation.

- Att involvera och engagera det befintliga näringslivet i framtida tillväxtbolag har visat sig vara avgörande för att få bolag att utvecklas och växa. Vi är mycket glada över att bland väldigt många duktiga entreprenörer ha gått vidare i denna prestigefulla tävling och vi ser verkligen fram emot sluteventet den 15 oktober, säger Indivds CEO Victor Molén.

För mer information, kontakta:

Victor Molén
CEO Indivd