Bjelin Outlet är det logiska steget i Bjelins kraftfulla miljöarbete då det bästa för miljön är att aldrig kassera några golv.

Bjelin öppnar golv-outlet för att minska svinnet och klimatavtrycket

Fynda Bjelins prima trägolv i webbshoppen här på www.bjelin.se. En outlet är det logiska steget i Bjelins kraftfulla miljöarbete då det bästa för miljön är att aldrig kassera några golv. Klimatavtrycket blir mindre om så kallade udda partier golv säljs och används i våra hem istället för att förverkas.

Innovationer hjälper Bjelin att ständigt förbättra sitt miljöarbete i alla led, från skogen till färdiga golv. Som att maximera användningen av råvaran från skogen i produktionen och minimera spillet eller sätta solpaneler på taken som driver fabrikerna med grön energi.

Skogen är en förnybar resurs men den är inte oändlig. Golv av finaste träråvara är helt enkelt för värdefullt för att kasseras. Trä har dessutom den fantastiska egenskapen att binda koldioxid och så länge som träden växer i skogen eller blir material i hus, möbler eller golv så stannar koldioxiden kvar i träet. Det är först om trämaterialet eldas upp som koldioxid släpps ut i atmosfären. Det vill Bjelin undvika att göra så mycket som det går.

Bjelins löfte om marknadens bästa trägolv gäller även nylanserade Bjelin Outlet! Här säljs golv av högsta kvalitet men i begränsade volymer. Det är udda partier av golv som kan ha en utgående färgnyans alternativt format som inte tillverkas längre eller som av andra anledningar har blivit över. Observera därför att golven inte automatiskt kan kombineras med golv från ordinarie sortiment.

Alla Bjelins golv har alltid den senaste klickgolvsteknologin och är enkla att installera.

Hjälp oss med miljöarbetet och rädda golv! Välkommen in att handla i vår outlet.