Bjelins monter på Stockholm Furniture and Light Fair 2020 av Joyn Studio.

Bjelin stöttar hållbar formgivning 2021

Under hashtaggen #TheFloorIsYours skänker Bjelin vackra trägolv till mötesplatser, scener, utställningar, aktiviteter eller filmscenografier där hållbar formgivning står i centrum. Erbjudandet gäller under hela nästa år med start från Stockholm Design Week 2021.

– I vakuumet efter den inställda möbelmässan 2021 vill vi stötta andra företag och formgivare i möbelbranschen med det vi gör bäst, nämligen vackra och hållbara golv, säger Johan Larsson som är sälj- & marknadschef på Bjelin.

Möbelmässan är ett viktig event för möbelbranschen i hela norden. I spåren av pandemin finns det nu ett stort behov av att synas och visa upp sina produkter på andra kreativa sätt och skapa digitala mötesplatser. Detta vill Bjelin hjälpa till med.

Bjelin har ett starkt fokus på innovation och hållbarhet som till exempel den patenterade klickgolvsteknologin samt företagets senaste miljöinnovation – härdat trä. Därför riktar Bjelin erbjudandet främst till möbelföretag och formgivare som har samma fokus.

Det enda kravet som Bjelin ställer är att golvet återanvänds efter aktiviteten. Bjelins golv är extremt lätta att klicka ihop och isär och går därför enkelt att flytta på efter en installation.

Anmäl intresse eller tipsa om någon som är värd ett Bjelingolv här…