Storlek Small jämfört med en XXL-planka. | Hannes Lindblom, Sales and Marketing Director på Bjelin

Bjelin lanserar storlek Small

Bjelin lanserar efter sommaren en dynamisk och mångsidig mindre storlek för sitt härdade trägolv. Visuellt tilltalande, lätt att hantera och idealisk för både bostads- och kommersiella miljöer. Den nya storleken Small är fullspäckad med banbrytande teknologier.

Tidigare i år släppte företaget ett uppdaterat 3.0-sortiment med förbättrade färger och tekniker tillsammans med medelstora golvpaneler. De nya halvstora panelerna, Small, som mäter 1 170 x 151 x 9,2 mm passar lätt in i bilar och hissar. De möjliggör också kreativ design och är ett perfekt komplement till de större och bredare golvplankorna.

"Den nya storleken maximerar användningen av trä och begränsar avfallet", säger Hannes Lindblom, försäljnings- och marknadsdirektör på Bjelin. ”Och estetiskt tror vi på förmågan att anpassa och optimera utrymmet. Dessa mindre paneler återspeglar vårt engagemang för effektivitet, flexibilitet och hållbarhet."

Storlek Small finns i pro matt lack som är Bjelins bästa lack hittills. Den extremt tåliga ytan gör golvet lätt att underhålla samtidigt som det skyddar mot fläckar, vilket gör det idealiskt för tung trafik som hotell, restauranger, kontor och butiker – eller entrén till ett hem.

Utrustade med det vattentäta 5G® Dry™ golvlåsningssystemet är dessa golv snabba och enkla att installera samtidigt som de eliminerar behovet av lim, spik och tätningsmedel. Vattentäta fogar förhindrar också att vatten sipprar igenom sömmarna och skadar undergolvet.

Bjelins populära härdade trägolv förstärks av den patenterade Woodura®-teknologin, som är ett högkvalitativt sätt att producera 100 % äkta trägolv och som är tre gånger starkare än traditionella trägolv. Tekniken möjliggör också att tio gånger mer produkt kan produceras från varje stock. Teknikerna som ingår i Bjelins golv är utvecklade i egen regi av systerbolaget Välinge Innovation.

Bjelin ser fram emot att dela med sig av fler nyheter när företaget fortsätter sin expansion.

Bjelin ingår i en svensk familjeägd företagsgrupp baserad i skånska Viken i Sverige med flera hypermoderna produktionsenheter i Kroatien. Företagsgruppen som Bjelin ingår i har 2 200 anställda och omsätter närmare 2 miljarder SEK. Under sin anställning i Perstorp 1977, uppfann grundarna världens första laminatgolv och på 90-talet utvecklade de innovationen “klickgolvet” som är den ledande produkten. Bjelins globala säljorganisation marknadsför den senaste gröna golvinnovationen, det härdade träet som är en ny teknologi för att tillverka tåliga och miljövänliga golv. Företagsgruppens innovation och utvecklingsföretag, Välinge Innovation, står bakom den patenterade teknologin Woodura® som används i tillverkning av de härdade trägolven. www.bjelin.se