Bjelin presenterar unik Contrast-kollektion

Bjelin presenterar unik Contrast-kollektion

Bjelin har lanserat en spännande ny golvkollektion – Contrast – som hyllar de distinkta egenskaperna hos den berömda Spačva-eken. Dessa slitstarka Woodura Planks 3.0 i härdat trä skapades genom en kombination av teknologi och tidlöst hantverk och passar både i bostäder och hårt trafikerade kommersiella miljöer.

”Vi såg möjligheten att tillverka ett mer dynamiskt golv genom att använda våra befintliga färger och skapa starka kontraster”, säger Emanuel Lidberg, Head of Design på Bjelin. ”Kollektionen bygger på vår skandinaviskt inspirerade palett och gör ett starkt intryck samtidigt som den passar in i vårt Woodura Planks 3.0-sortiment.”

Tack vare tillgången till en toppmodern R&D-avdelning via systerbolaget Välinge Innovation har Bjelin banat väg för ett revolutionerande sätt att förstärka träets naturliga struktur. Genom Woodura®-teknologin som används för att tillverka härdade trägolv kan nio noggrant utformade borstar smidigt integrera kontrasterande pigment och framhäva den naturliga ådringen i eken.

Woodura gör härdade trägolv tre gånger starkare än traditionella trägolv, med förbättrad vatten- och slagtålighet. I kombination med det vattentäta 5G Dry-golvlåssystemet håller dessa golv längre. De är dessutom utrustade med en tuff klass 33 pro mattlack - Bjelins tåligaste lack hittills.

Dessa högpresterande golv, tillverkade av europeiskt, FSC-certifierat trä från Kroatien, finns i XL-format och i sorteringen Nature. De omdefinierar spelreglerna inom bostads- och kommersiell design och introducerar en modern, teknikdriven elegans som skriker innovation.

Bjelin ser fram emot att dela med sig av fler nyheter när företaget fortsätter att växa sin verksamhet.

www.bjelin.se