Bjelin vinner Commercial 2023 Installation Award

Bjelin vinner Commercial 2023 Installation Award

Bjelins härdade trägolvsprojekt med Charlottehaven har vunnit den kommersiella kategorin i 2023 Installation Award av FLOOR Trends & Installation magazine. I projektet i Köpenhamn, installerades Bjelins klickbara, härdade ekgolv i 44 renoverade, fullt utrustade hotellägenheter.

FLOOR Trends & Installation Awards hyllar de mest kreativa installatörerna och intressanta installationerna i både bostäder och kommersiella miljöer. Bjelins storskaliga projekt med Charlottehaven, inrett med klassisk dansk design, valdes ut för sin unika lösning och upplägg.

Alla inredningsbeslut hade redan tagits när Charlottehaven valde det härdade ekgolvet, och tidsfristen var snäv. Trots detta berömde installatörerna den enkla installationen med det vattentäta golvlåssystemet 5G® Dry™.

"Vi älskade att arbeta med detta projekt och är hedrade över att få denna utmärkelse", säger Henrik Ottesen, General Manager för Bjelin Danmark. "Detta visar hur enkelt vårt sortiment av härdade trägolv är att arbeta med och hur överlägset vårt golvlåssystem är."

Charlottehaven värdesätter kvalitetsarbete och trots att beslutet om golvet fattades sent i processen utförde installatörerna installationen perfekt inom ramen för renoveringen. På grund av hotellägenheternas karaktär, där familjer med barn och husdjur bor i veckor eller månader åt gången, behövde golven vara robusta, långvariga och vattentäta. Installatörerna klarade alla dessa förväntningar tack vare det härdade trägolvets avancerade golvlåssystem.

Bjelins härdade trägolv förstärks av den banbrytande Woodura®-tekniken, som gör golven tre gånger starkare, och det vattentäta 5G® Dry™ golvlåssystemet, som båda utvecklats av Bjelins systerföretag Välinge Innovation. 5G® Dry™ säkerställer en snabb, enkel och hållbar installation utan lim eller spik med vattentäta fogar som förhindrar att vatten tränger in genom plankorna och skadar undergolvet.

Bjelin ser fram emot att dela med sig av fler nyheter när företaget fortsätter att växa sin verksamhet.

www.bjelin.se