Hästens inreder sina butiker med Bjoorns fiskbensparkett

Hästens inreder sina butiker med Bjoorns fiskbensparkett

Som ett led i Hästens strävan att bygga attraktiva butikskoncept för sina exklusiva sängprodukter väljer företaget att använda Bjoorns fiskbensparkett i 12 av sina sängbutiker i Sverige och övriga världen.

”Första intrycket betyder allt för Hästens. Våra butiker förmedlar en premiumkänsla och intimitet. Bjoorns golv ger oss den perfekta mixen av nish och kvalitet som vi kräver från alla våra partners,” säger Linnea Blank, Retail Design Manager på Hästens Sängar.

Hästens Sängar började som ett litet familjeföretag 1852 i Köping. Idag har företaget vuxit till ett välrenommerat internationellt varumärke med Hästensbutiker i bland annat New York, London, Stockholm, Madrid, México City and Bryssel. Butiksdesignen ska leva upp till varumärket och samtidigt passa in på många olika marknader och stilar.

”Hästens har ett utpräglat kvalitetstänkande och därför är vi stolta över att de väljer att visa sängarna med den ikoniska blå rutan på Bjoorns tidlösa fiskbensparkett ute i butikerna,” säger Harald Hynell på Bjoorn Flooring AB.

Fiskbensparkett har traditionellt efterfrågats som ett säkert stilkort men har tidigare varit både dyr och tidskrävande att lägga med traditionell teknik. Med Bjoorn Floorings patenterade klickgolv går det snabbt och enkelt att lägga fiskbensparkett utan några specialverktyg genom att klicka ihop enskilda stavar.

Resultatet är ett perfekt lagt golv som behåller sin lyster, kvalitet och utseende under golvets livstid.

Se när Martin Timell lägger golvet i Äntligen Hemma:

Här läggs fiskbensparkett med Bjoorns nya snabba klickgolvsteknik:

För ytterligare information kontakta:

Marie Nordengren, Produktchef på Bjoorn Flooring. marie.nordengren@bjoorn.com eller +46 (0) 70 623 78 52

Linnea Blank, Retail Design Manager på Hästens Sängar. linnea.blank@hastens.se eller telefon 0730 682 491

Om Hästens

Sedan 1852 har Hästens åtagit sig att utforma den bästa sömnen. De skickliga hantverkarna i Hästens ateljé i Köping har förfinat hantverksarbetet i generationer. Varje säng är handgjord, endast av de bästa naturmaterialen.

Med verksamhet i 36 länder och mer än 200 partners i Europa, Asien och Amerika har det lilla familjeägda företagit vuxit till en global tillverkare, återförsäljare och kunglig hovleverantör av premiumsängar. För mer information, gå till www.hastens.com

Bjoorn är ett svenskt innovativt golvföretag som designar och tillverkar golv som bygger på den patenterade klickgolvstekniken och andra golvteknologier utvecklade av systerföretaget Välinge Innovation.

2012 lanserade Bjoorn sin första produkt fiskbensparkett med klick. Bjoorn marknadsför sina golv i Sverige och internationellt via distributörer och sin egen e-handelsplattform www.bjoorn.se.