Ute nu! Sveriges första golvpodd

Ute nu! Sveriges första golvpodd

Från Sveriges främsta golvinnovatörer kommer Golvpodden som ger dig perspektiv på golven du går på varje dag.

Det ledande golvföretaget Bjelin delar med sig av sitt expertkunnande från snart fyra decennier av forskning, utveckling och försäljning av golv.

– Tillsammans med intressanta gäster tar vi upp frågor och tankar om golv, rummets största och mest tongivande möbel, säger Johan Larsson som är sälj- & marknadschef på Bjelin.

Företagsgruppen där Bjelin ingår har sitt säte i Skånska Viken och där ligger också systerföretaget Välinge Innovation som forskar och utvecklar nya golvinnovationer. Det världspatenterade klickgolvet kom att förändra hela golvbranschen när golven blev limfria och väldigt lätta att lägga.

Företagsgruppens starka hållbarhetsfokus speglas också i podden.

Internationellt har poddformatet slagit igenom inom golvbranschen med poddar som On The Floor, Static Talks, Floor U Podcast och GR Flooring’s Podcast. Golvpodden som är den första svenska podd-produktionen har Tomas Tränkner som ankare i studion.

För dig som är intresserad av inredning eller går i husbyggartankar är podden ett måste. Första avsnittet hittar du på www.golvpodden.se

Följ golvpodden på Instagram!

Bjelin ingår i en svensk familjeägd företagsgrupp baserad i skånska Viken i Sverige och driver verksamheter i regionerna Bjelovar, Ogulin och Otok i Kroatien. Företagsgruppen som Bjelin ingår i har 1 000 anställda och omsätter över 1,3 miljarder årligen. Golven säljs i hela Europa. I gruppen ingår även Välinge Innovation AB. Under sin anställning i Perstorp 1977, uppfann grundarna världens första laminatgolv och på 90-talet utvecklade de innovationen “klickgolvet” som är företagets signum. www.bjelin.se