Supportpaket med leverans hem till nära och kära

Supportpaket med leverans hem till nära och kära

Många är de som nu får stanna hemma, för sin egen och andras skull. Många går också miste om viktiga stunder med nära och kära. Stunder som skänker glädje och hopp, och inte sällan en god bit mat.

Därför har vi – Gotthards krog, Kulturbageriet, P5 och Sävargården – tillsammans med våra partners MOVEBYBiKE och Ume Eco Ride, tagit fram ett supportpaket med matlådor till dina nära och kära.

Leveransen är kostnadsfri och vi leverar ända hem till boendet, lägenheten eller huset, där din familjemedlem, vän eller släkting finns.

Till påsk, som brukar betyda god mat och umgänge, vill vi dela extra mycket kärlek. Därför har vi satt ihop ett påskpaket som vi levererar ut på skärtorsdagen. Ställ inte in påskfirandet, ställ om.

Supportpaket – till helgen eller till påsk

• Supportpaketet – 250 kronor

Tre stycken matlådor för en person, lämpliga som lunch eller middag, tillagade av kockarna från Gotthards krog, P5 och Sävargården. Surdegslimpa och smör från Kulturbageriet.

• Påskpaketet – 250 kronor per person

Ett paket i klassisk påskanda. För att vara säkra på att kunna leverera ut till alla innan påsk ber vi dig boka detta senast tisdag, 7 april.

Vi har tyvärr inte möjlighet att hantera specialkost.

Så här funkar det

• Alternativ 1: Mejla in till info@gotthardskrog.se, med ämnet ”Supportpaket”. Ange vilket paket du önskar, namn, telefon och adress till mottagaren. I bekräftelsen får du ett nummer att swisha betalningen till.
  • Alternativ 2: Kom förbi oss, beställ och betala på plats.

Leveransen är kostnadsfri inom Umeå stad och sker torsdagar och fredagar, med start vecka 14, mellan kl. 13.00-17.00.

Vi vidtar alla tillgängliga åtgärder för att förhindra smittspridning, innan, under och efter leverans. Du kan även välja leverans utanför dörren.

Därför ska du köpa ett supporterpaket

• Du är med och stöttar de som själva har det svårt att ta sig ut för mat eller förvärvsarbete
  • Du hjälper oss och vår personal att hålla verksamheten vid liv
  • Du är med och stöttar lokala producenter och råvaruleverantörer
  • Du är med och bidrar till en positiv framåtrörelse i Umeå – tillsammans fixar vi detta

Vill du som leverantör, producent eller företag också bidra?
Hör av dig till anders.samuelsson@blahuset.nu för mer information om vad vi kan göra tillsammans för att stötta vårt Umeå.

Vi vill skapa win-win-win. Dela gärna detta vidare!