Kulturbageriet förlänger öppettiderna – anställer fler

Kulturbageriet förlänger öppettiderna – anställer fler

Umeås hantverksbageri Kulturbageriet utökar nu sina öppettider till klockan 21 i sommar. Samtidigt anställer man flera nya medarbetare.
– Vi märker av en ökad efterfrågan från både Umeåbor och hotellgäster. Det känns jättekul, säger Per Boman, köksmästare.
Han tipsar:
– Kom in och testa vår rullpizza i sommar – den har verkligen blivit en snackis.

Kulturbageriet är Umeås hantverksbageri och kafé som serverar fika, luncher, stenugnsbakade surdegspizzor, sallader, barnmenyer, desserter, pizzavin och mycket mer.

– Vi samarbetar med lokala mejerier och Umeås enda rosteri och säljer lokal öl, Umemust och en massa gott kaffe. Här hittar du färskt bröd och nya bakverk alla dagar i veckan, säger Per Boman.

Under sommaren förlänger man öppettiderna så att Kulturbageriet har öppet 10.30–21.00 varje dag.

– Vi märker att Kulturbageriet är ett populärt ställe, både för tillresta och Umeåbor. Det är många som svänger förbi och köper ett gott bröd eller för att sätta sig ned, ta en kaffe och njuta av en perfekt pizza, säger Per Boman.

Han tillägger:

– Vi har en härlig miljö här på inomhustorget på Väven, det är garanterat regnsäkert och man kan slå flera flugor i en smäll – många passar även på att besöka delikatessbutiken Duå.

För att kunna bemanna bageriet på ett bra sätt i sommar har Kulturbageriet anställt fler.

– Det var väldigt många som sökte och vi har nu landat i tre nya stjärnskott. God service är otroligt viktigt för att få återkommande kunder. Vi hoppas att kunderna upplever att de hos oss får god service, god mat och dryck och en härlig atmosfär, säger Per Boman.

På inomhustorget har även Kulturbageriet Salutorget där kunderna enkelt scannar och betalar sina varor på egen hand.

För mer information, kontakta:

Per Boman, köksmästare på Kulturbageriet
per@savargarden.se