Den 27 maj 1921 bildades föreningen Blomsterfonden

Flaggan i topp - idag för 100 år sedan föddes Blomsterfonden

Idag är det 100 år sedan Blomsterfonden såg dagens ljus. Den 27 maj 1921 bildades Blomsterfonden som idag har över 55 000 medlemmar som stödjer vårt ändamål - hem och vård för äldre. Under det närmaste året kommer vi att fira på alla upptänkliga vis.

Hur firar vi Blomsterfonden?

• Idag inviger vi jubileumsåret på Blomsterfondens första seniorboende i Röda bergen med en coronaanpassad ceremoni i trädgården med representanter från intresseföreningen tillsammans med Blomsterfondens ordförande Ewa Samuelsson och vd Ulf Thörnevik.
  • I juni/juli kommer vårt jubileumsnummer av tidningen Alma med massor av intressant läsning.
  • När coronastatus förändras kommer vi att bjuda in flera Blomsterfondare att träffas och fira vår 100-åriga förening.

Alla jubileumsaktiviteter går att följa på vår nya jubileumssida samt förstås på Facebook och Linkedin.

Hipp hipp hurra för Blomsterfonden!

Jubileumsmotiv, Blomsterfondens första boende i Röda bergen, 2021
Konstnär: Barbro Ingvaldsson, 2021