Ordförande Ewa Samuelsson har precis klippt bandet och invigt Drottning Silvias Jubileumsstig

Idag invigde Blomsterfonden Drottning Silvias jubileumsstig i Liseberg

Idag klipptes banden till Blomsterfondens jubileumsträdgård i Liseberg som fått namnet Drottning Silvias Jubileumsstig.

Blomsterfonden har under jubileumsåret 2021-2022 valt att satsa på att utveckla och förbättra våra utemiljöer med fler stimulerande mötesplatser i form av vackra rabatter, odlingsplatser. Blomstergårdar döpte grundaren Alma Hedin dessa trädgårdar i anslutning till Blomsterfondens boenden för äldre. Det var en viktig del av boendemiljön att det fanns en trädgård, och det är också därför vi valt att lägga stor vikt vid utemiljö under jubileumsåret. En bra utemiljö ger inte bara allmänt välbefinnande utan även bättre möjligheter för minnesträning för våra demensboende med hjälp av dofter och andra sinnen. Vårt 100-årsjubileums beskyddare, HM Drottning Silvia har ett stort engagemang för äldre och demensvård, vilket gör hennes beskyddarskap mycket uppskattat.

Invigningen leddes av föreningen Blomsterfondens ordförande Ewa Samuelsson, som klippte banden vid ingången till jubileumsstigen. Därefter gjorde vi en rundvandring längs stigen och tittade på minnesbänkar, jubileumsrabatt och andra sevärdheter. Invigningen avslutades i vårt jubileumstält med lite förfriskningar.