Gasolgrillning - varför är det bättre än kolgrillning?

Därför ska du grilla med gasol - 5 anledningar

Använd grillen efter bara några minuter, slipp rökdoftande kläder, grilla utan ström och mycket mer! I denna artikel kan du läsa om de fem främsta fördelarna med att välja en gasolgrill.

Bluegaz Z1

1. Grillen blir varm direkt.
Att behöva vänta i över en timme innan du ens kan sätta igång med grillningen är inte kul. Med en gasolgrill vrider du bara på knappen och grillen är redo att användas.

2. Laga mat även om strömmen går
Om det blir elavbrott eller liknande så har du din smarta gasolgrill som du kan skapa underbara grillrätter på oavsett vad! Ingen kol, rök eller elektricitet krävs, bara din trogna gasoltub.

3. Ingen jobbig rök i ansiktet eller i kläderna
Slipp lukta rök efter grillkvällen! De flesta av oss kan relatera till hur det är att komma hem från en grillkväll och behöva känna rökdoften som sitter kvar i kläderna, håret och händerna. Du ska inte behöva slänga dig i duschen det första du gör efter en grillkväll. Med en gasolgrill slipper du utsätta dig för rök i ansiktet och att behöva spendera halva kvällen med att fläkta som en dåre.

4. Värmen kontrolleras enkelt
Till skillnad från kolgrillar så får du en jämnare värme med gasolgrillen. Värmen kan styras på ett helt annat sätt på grund av dess smarta vred och olika brännare. Njut av lyxen med att kunna höja och sänka värmen på nolltid.

5. Fler möjligheter
Vask? Sidobrännare? Kokplatta? Grillhylla? Använd grillen som pizzaugn? Du bestämmer! Med en gasolgrill kan du verkligen ta grillningen till en annan nivå som inte går med kolgrillning. Upptäck alla de olika finesser som du kan få med gasolgrillning här.

Bluegaz Z2

Glöm inte att följa oss på Instagram för mer tips och grillinspiration i vardagen.