Julklappsguide 2023: 5 tips på hobby-julklappar!

Julklappsguide 2023: 5 tips på hobby-julklappar!

Julklappstorka? Oroa dig inte, här kommer fem grymma tips på hobby-julklappar som din mottagare definitivt kommer att gilla!

1) Till den säkerhetsmedvetna: Firemill brandsläckare
Ge bort känslan av trygghet med svenska Firemill Brandsläckare! Denna innovativa och prisbelönta brandsläckare använder koldioxid för att släcka mindre bränder och är därför ett utmärkt komplement till en vanlig brandsläckare. Med en enkel handvridning släcker Firemill snabbt små bränder som kan uppstå i köket eller vid grillen. Tack vare dess subtila och stilrena design är det också en produkt man gärna har lättillgänglig om faran skulle uppstå.

2) Till festprissen: Champagnesabel
Låt partymänniskan i ditt liv fira med stil med en pampig champagnesabel! Denna exklusiva champagnesabel från Lion Sabatier har en skarp och lyxig rostfri design med snygga gulddetaljer. När bladet skär igenom flaskhalsen flyger korken ut med en knall vilket kommer att göra champagneöppningen till ett event dina gäster sent kommer att glömma.

3) Till BBQ-mästaren: Rökspån
Rökspån av hög kvalitet är en fantastisk julklapp till alla BBQ-mästare där ute! Rökspån består av 100% naturliga små träbitar och används för att ge köttet en unik och läcker röksmak vid grillning. Träflis finns att köpa i en uppsjö av olika goda smaker som exempelvis äpple, whisky eller ek och kan även köpas i finmald form eller som rökved. Ett perfekt sätt att variera grillningen på!

4) Till hamburgerälskaren: Smashjärn
En riktigt uppskattad present till någon som är besatt av burgare är ett högklassigt smashjärn! Detta smashjärn från berömda Kockums Jernverk har en robust design som säkerställer ett jämnt tryck varje gång du smashar burgare. Detta tillagar burgaren uppåt och hindrar köttsaften från att droppa ut vilket garanterar saftiga och smakrika burgare i världsklass. Dessutom har smashjärnet ett praktiskt handtagsskydd i neopren för att minimera risken för att du bränner dig.

5) Till hemmakocken: Stekpanna i gjutjärn
En riktigt bra gjutjärnspanna är ett måste i allas kök och den perfekta presenten till hemmakocken! Denna tåliga stekpanna mäter 26 cm och är tillverkad helt i rått gjutjärn. Tack vare gjutjärnet är pannan extremt värmetålig och ger en god och jämn värmedistribution. Listan på saker som kan tillagas i en gjutjärnspanna är många vilket gör den till en oumbärlig följeslagare för den som älskar att laga mat. Sköter man om den väl kan den hålla en hel livstid.

Med dessa tips hoppas vi ha inspirerat dig lite till julklappshandlandet! Ta en titt på alla våra julklappstips här och glöm inte att följa oss på Instagram för mer inspiration och tips i vardagen.