Lakwena contributes with colorful messages to No Limit

Lakwena contributes with colorful messages to No Limit

Lakwena Maciver is a London-based artist exhibiting work internationally, both in galleries and in the public environment. Her work is inspired by adornment, and its use and power as a means of communication. Informed by decoration both aesthetically and conceptually, she explores the messages that decoration is used to communicate, its traditional use in worship and myth-making and how this translates into contemporary popular culture.

Concerned with the significance of how and who we decorate, and what this reflects about our values and beliefs, Lakwena positions kaleidoscopic colours, bold pattern and adornment as powerful signifiers to redefine and reassign value and glory. Using words as both images and as anchors of meaning, she borrows from the techniques and conventions of traditional sign-writing and contemporary graphic design.

- I first saw her work when I was painting for Art Basel in Miami in 2013. I watched her do a big mural there and fell in love with her work. After briefly meeting her, and talking to her about her work ethics, she was an obvious choice for us, says Shai Dahan, curator of No Limit Street Art.

- I´m so happy to have Lakwena in our line up. This year we really managed to get a wide range of styles. The work she makes is so colorful and despite it´s really cheerful it also has a deeper meaning in the messages. I love how she combines these important messages with the vibrant colors and massive typography and graphic forms, says Stina Hallhagen, project manager.

No Limit is an outdoor art event inviting artists from around the world to participate in turning the public space into an outdoor gallery. The event is about all kinds of street art, from large scale murals to street art sculptures and installations. No Limit first saw the world in September 2014, 2015 we did it again and now the festival have become a biennial event. A warm welcome to Borås, Sweden 3-10th of September 2017.

Artists line up will be revealed continuously from now on - stay tuned for further artists and more information.

More information about Lakwena
lakwena.com
facebook.com/lakwena
instagram.com/lakwena
lakwena.tumblr.com
twitter.com/lakwenamaciver

More information about No Limit:
nolimitboras.com
Stina Hallhagen, project manager, 0734-32 75 05
Shai Dahan, curator, 072-174 85 85

Lakwena bidrar med färgstarka budskap under No Limit
Den Londonbaserade konstnären Lakwena Maciver ”skyltar” med sin konst över hela världen, både på gallerier och i det offentliga rummet. Hon inspireras av budskap och använder konstens kraft som ett kommunikationsmedel.

Hon kommunicerar både genom estetisk och konceptuell konst och hon utforskar de budskap som används för att kommunicera, budskapens traditionella användning och hur dyrkade och mytomspunna budskap har omvandlats till nutida populärkultur.

Lakwena är intresserad men också oroad över vilken betydelse olika budskap har och betydelsen av hur och var vi placerar våra budskap samt hur de reflekterar våra värderingar och övertygelser. Hon använder sig av kalejdoskopiska färger och djärva mönster som kraftfulla signaler i sin konst för att omdefiniera och ge nya värden och ära i budskapen. Med hjälp av orden som blir både bilder och meningsbärare, lånar hon tekniker och konventioner av både traditionellt skylttryck och modern grafisk design.

- Jag såg hennes verk för första gången i samband med att jag själv målade på Art Basel i Miami 2013. Jag såg henne göra en stor muralmålning och blev förälskad i hennes konst direkt. Efter ett kort möte med henne och samtal om etiken i hennes verk var hon ett givet val för No Limit, säger Shai Dahan, konstnärlig ledare för No Limit Street Art.

- Jag är väldigt glad över att ha Lakwena i vår line up. I år har vi verkligen lyckats få en stor bredd av stilar. Verken hon skapar är så färgrika och trots de så skimrande färgerna finns det också en djupare mening i budskapen. Jag älskar hur hon kombinerar dessa viktiga budskap med livfulla färger, massiv typografi och grafiska uttryck och former, säger Stina Hallhagen, projektledare.

No Limit är en street art festival som bjuder in konstnärer från hela världen att delta i förvandlingen av det offentliga rummet och skapa ett gigantiskt utomhusgalleri. Festivalen innehåller alla typer av gatukonst, från muralmålningar till skulpturer och installationer. No Limit såg dagens ljus första gången i september 2014, 2015 gjorde vi det igen och nu har festivalen blivit ett biennalevenemang. Varmt välkommen till Borås 3-10 september 2017.

Konstnärerna för No Limit Street Art Borås kommer att släppas löpande. Håll dig uppdaterad på nolimitboras.com för vidare information.

Mer information om Lakwena
lakwena.com
facebook.com/lakwena
instagram.com/lakwena