Foto: Erik by Erik

Petter avslutar ​Sommartorsdagarna® 2019 – 8 augusti

En stor del av sommaren kommer att passerat och 6 Sommartorsdagar är avklarade när det så är dags för final på Sommartorsdagarna®. På scenen denna kväll kommer vi att få möta Petter, en artist bekant för de flesta. Han slog igenom med Mikrofonkåt och Vinden har vänt och har sedan dess släppt elva fullängdsalbum och två samlingsalbum, och han firade 2018 sitt 20-års jubileum som artist. Hos oss har han inte varit sedan 2011 och vi är väldigt glada att han nu kommer tillbaka för att hjälpa oss fira finalen av Sommartorsdagarna 2019.

Sommartorsdagarnas innehåll:
18.00 Barnunderhållning – program släpps 16 maj
19.00 Lokalt förband – program släpps 2 maj
20.00 TBA
21.00 Huvudartist: Petter
21.00 Dansband - program släpps 18 april

Vi har skapat en spotifylista där du kan lyssna till de 2 mest populära låtarna för varje artist, den fylls på efterhand som respektive artist har releasats, lyssna på alla artister här.

Arrangör
Det är staden och näringslivet som gemensam bjuder på Sommartorsdagarna® i Borås. Sommartorsdagarna® startades 1989 och har sedan dess arrangerats av centrumbolaget Borås City. Sedan 2010 är det kommunala destinationsbolaget Borås TME medfinansiärer.

Lisa Statham, cityledare/ansvarig arrangör, Borås City, 0706-49 88 02
Helena Alcenius, vd Borås TME, 0705-41 54 44

Mer om huvudartisterna - Sommartorsdagarna® 8 augusti 2019
Petter
Petter är en svensk hiphopmusiker som debuterade 1998 och har sedan dess släppt nio fullängdare som alla belönats med platina- och/eller guldskivor. 2018 har Petter firat sitt 20-årsjubileum med att bland annat släppa succésingeln "Toppen av ett berg", sammanfatta sin karriär med fem konsertkvällar på Mosebacketerrassen samt släppt hela 3 sammanhängande fullängdsplattor.

Petter har mer järn i elden än de flesta – han är utbildad sommelier, författare, restaurangägare och har gjort succé som berättare. Petter har under flera års åkt landet runt och föreläst på olika skolor och företag, och år 2017 vann Petter pris som Årets talare.

I sina populära föreläsningar hämtar Petter historier från sitt eget liv för att inspirera åhörarna. 2014 belönades Petter dessutom med Begriplighetspriset för sin bok "16 rader" som hjälpt ungdomar med läs- och skrivsvårigheter