Team Sportia fortsätter att boka Åhaga och Borås under 2014

Team Sportia fortsätter att boka Åhaga och Borås under 2014

Inför 2013 flyttade sportkedjan Team Sportia samtliga av sina återförsäljarmässor från sitt huvudkontor i Mölnlycke till Borås och Åhaga. Efter snart fyra genomförda mässor på Åhaga bokar man nu också 2014 års mässor i Borås.

- Vi visste inte hur våra butiker och ägare skulle reagera på att flytta mässan till Borås, men det har blivit en succé. Vi är mycket nöjda för all service som Åhaga och BoråsBorås AB har gett oss. Borås som stad har nu fått höga vitsord bland våra återförsäljare, säger Mikael Öhrn på Team Sportia.

- På Åhaga har vi kunnat erbjuda en unik lokal som vi anpassar för att fylla Team Sportias behov. Det har visat sig bli ett lyckat samarbete oss emellan och det är med glädje vi hälsar Team Sporita varmt välkomna tillbaka till Borås under 2014, säger Jonas Törndahl VD Åhaga

TeamSportia har hittills genomfört tre stycken mässor under året och den 9 september drar den sista mässan för året igång. Mässan pågår fram till 16 september. Team Sportia har bokat upp 2014 års mässor på Åhaga i Borås. Varje mässa pågår i drygt en veckas tid och drar totalt under året ca 2 400 deltagare. Turistandelen ligger på 100% och återförsäljare från hela landet besöker Borås.

- Vi är mycket positiva till att Team Sportia önskar fortsätta sin närvaro i Borås under 2014. Det är en fin värdemätare på vår kompetens att ta emot och serva mässor och evenemang i Borås då de väljer att återkomma och fortsätta sitt samarbete med staden. Det är både ett mål i vårt arbete och en trend som vi ser i andra evenemang som exempelvis samarbete med Svenska tennisförbundet och Svenska innebandyförbundet, menar Helena Alcenius VD BoråsBorås AB.

För mer information kontakta gärna:
Mikael Öhrn, Team Sportia 031-355 10 42
Helena Alcenius, BoråsBorås 07054-415 444