Boulebar Rosenlund

​Vi längtar ut! Boulebars sommar-oas vid kajen blir ännu större

Återigen utökar Boulebar utomhusparken på Rosenlundskajen. Som en asfaltsblomma som reser sig trots de mest karga förhållanden planerar nu Boulebar att förgylla området med sin franska boulepark från tidig maj till sena september.

– Vi har nog aldrig längtat så mycket efter sol, boule och kajhäng tillsammans med våra gäster som vi gör just nu. Det är en extraordinär situation för restaurang- och nöjesbranschen men vi är fast beslutna att klara oss igenom den här perioden. När våra gäster är redo är vi redo, säger Boulebarchef Tobias Dagerås

I år satsar Boulebar på parkkänslan. Menyn har skalats av till några få klassiker där det uppstår romanser mellan västkustens råvaror och franska recept. Förutom den lite mer selektiva bistromenyn som serveras under den grönskande pergolan satsar köket på Plat du jour, alltså dagens rätt. Där är tanken att variera menyn med vad som finns hos dom lokala handlarna. Det känns modernt och rätt på så många sätt. På menyn kommer vi bland annat se Le rouge de la mer, kolgrillad röding tillsammans forellrom och en somrig örtsallad. Vi kommer också kunna beställa en picknickkorg med eget val av franska delikatesser, till exempel en burk sardeller med grillad citron och levain, kanske tillsammans med en krispig Sauvignon Blanc att ta med ner till kajen. En “hemester” värd besöket minst sagt.

Förutom fransk bistromat och kajhäng kommer det såklart också spelas massor av boule. I år kommer det finnas 7 stycken utomhusbanor som möjliggör fler och större tävlingar i solen.

– Vi vill att man ska kunna komma till Boulebar och koppla bort vardagen för en stund. När vi i år får tillgång till i princip hela Fisketorget kommer vår franska oas att nå nya höjder. Det känns så kul att vi får chansen att ytterligare vidga vår utepark och skapa en självklar sommardestination mitt i centrala Göteborg. Ett av våra ledord är “togetherness”, till oss ska du komma som du är. Vi vill vara den självklara mötesplatsen för kompisgänget, kollegorna och familjen. Boulen är en inkluderande sport som förenar och skapar broar mellan människor. Det behövs alltid om inte extra mycket just nu, avslutar Tobias Dagerås.

Boulebar Rosenlunds uteservering planeras öppna första veckan i maj.

Anna Beijmo

Presskontakt Marketing Director, Boulebar Group PR & Marketing 0704457674