Ambra Pierrou på Boulebar Liljeholmen, Foto: Boulebar

​Boulebar tar in digital marknadschef

Boulebar, restaurangen och inomhusparken där kärleken till boule och fransk mat står i fokus, stärker  upp bolaget genom att rekrytera Ambra Pierrou som ny marknadschef.

Ambra har en digital profil med bakgrund från digitala uppstickare såsom Storytel. Där ansvarade hon under 6 år för marknadsföring samt att driva den nederländska marknaden. Rekryteringen är en del i att öka tillväxttakten och skala upp för bolagets framtida utveckling, menar Henrik Kruse, Boulebars grundare och VD.

– Boulebar har stora ambitioner framöver och för att nå våra högt uppsatta mål behöver vi rätt person på rätt plats. Vi har letat en ny marknadschef under en längre tid och tackat nej till många kompetenta personer. Men nu har vi hittat det vi behöver, Ambras digitala bakgrund och driv är en viktig del i vår utveckling framåt, säger Henrik.

Boulebars själ är anledningen till att jag är här
Det var intresset för språk och människor som från början ledde in Ambra på kommunikation och marknadsföring. Och den mänskliga aspekten var en av anledningarna till att hon valde att börja arbeta på Boulebar.

–Jag är på en plats i livet där det är viktigt för mig att jobba på ett företag som har själ, tänker långsiktigt och sätter människor först. Boulebar har en ambition att driva en revolution där rörelsen och människorna är det absolut viktigaste. Det genomsyrar Boulebar så mycket, det kände jag första gången jag kom hit, säger Ambra.

Expansion på kartan
Boulebar har idag 8 franska stadsparker i Stockholm, Göteborg, Örebro, Malmö och Köpenhamn och det kommande året väntar ytterligare expansion, något som Ambra ser fram emot att vara en del av.

–Jag är en kreativ person, som tänker snabbt och gör snabbt. Jag gillar att få ihop det fysiska med det digitala. I Boulebar finns det ett tydligt varumärke och ett tydligt driv och koncept. Nu ska vi ta det till nästa nivå, att få ännu fler att förstå vad som är så fantastiskt med att vara på Boulebar. Det kommer jag vara med och bidra till, avslutar Ambra.