Paulina Ek mitt i bygget, premiär för de nya inomhusbanorna är 1 februari.

EFTER SUCCÉSTARTEN BYGGS FLER BOULEBANOR I HAGAPARKEN

I maj 2021 slog Boulebar upp dörrarna till sin 9:e boulerestaurang, denna gång i Stockholm och Hagaparken i en gammal bussterminal. Men bara åtta månader senare är det dags för ett nytt byggprojekt på samma ställe - nu blir det boulebanor inomhus.

När vi öppnade i våras la vi allt fokus på att så snabbt som möjligt kunna få upp vår stora uteservering. Och det blev en succé direkt, mottagande från grannar och gäster var fantastiskt och vi är så glada över att Hagaparken blev så mycket mer levande än tidigare, säger Paulina Ek på Boulebar.

Sedan starten förra året har fler än 60 000 gäster besökt Boulebar Haga och nu ser de fram emot att låta kloten rulla året om. 1 februari är det premiär för de nya banorna inomhus.

– Det är inte optimalt att spela boule ute under vintern i Sverige, så strax innan jul bestämde vi oss för att förvandla nedre plan inne i restaurangen till en boulodrome, en fransk boulepark med sju banor. Eftersom du vill ha högt i tak när du spelar boule har vi fått sänka golvet, låter kanske som ett galet projekt men vi gör allt för att få till de perfekta banorna, säger Paulina Ek.

Förutom grus av olika sorter kommer Boulebar skapa parkkänsla med växter, gatubelysning och konst.

Fakta Boulebar Haga
Öppnade maj 2021 i den gamla bussterminalen i Haga parken, före detta Haga Forum.
Sittplatser: 250 sittplatser inne, 300 ute sommartid.
Boulebanor: 16 banor ute och 7 st inne.
Premiär för inomhusbanorna är 1/2.

För mer information kontakta:
Sara Berndtsson, Marketing Manager
sara.berndtsson@boulebar.se

Boulebar drivs av sanna bouleentusiaster. Det startade som en tågluff genom Europa. Tre vänner som i en park bland Marseilles ruffa bakgator föll för boule. Den där jämlika sporten som är så mycket mer än bara en sport. Utan mer ett sätt att leva, tänka och vara. Gärna över generationer, över en middag och över ett eller flera glas Pastis. Idag finns 9 stycken Boulebarer i Malmö, Göteborg, Örebro, Stockholm och Köpenhamn. Och resan har bara börjat. Läs mer på www.boulebar.se

Sara Berndtsson

Marketing Manager Boulebar group 0735-398985