Boulebar Haga

NU ÖPPNAR NYA BOULEBAR HAGA I EN GRÖNSKANDE OAS

Lördag 22 maj öppnar Boulebar Haga i den gamla flygbussterminalen vid Brunnsviken i Hagaparken. Den nya franska boulerestaurangen har totalt 500 sittplatser med matsal, barer och parkområde samt stor uteservering. Boulebar Haga ligger mitt i gränslandet mellan staden och parken med underbar utsikt mot vattnet.

22 maj öppnar Boulebar Haga i Hagaterminalen som ursprungligen byggdes 1963 för flygbussarna vid Stockholms citys norra infart. Under våren har glaspaviljongen genomgått en ny totalrenovering efter den stora omvandlingen från vänthall till restaurang för drygt tjugo år sedan. Resultatet är en livfull sydfransk restaurang och mötesplats med 14 boulebanor intill Hagaparken. På plats kan besökarna spela på tre olika franska grussorter inklusive en replika av världsmästerskapsbanan i Grenoble 2004.

– Hagaterminalen är en av Stockholms vackraste platser med ett helt underbart läge. Nu får paviljongen ett nytt liv med en livsglädje som alla är välkomna att uppleva. Det blir en stor och luftig grönskande oas med gångavstånd från city för allt från boulenördar och flanörer i parken till vänner och kollegor som vill prova spelet, säger Caroline Peltonen som är restaurangchef på Boulebar Haga.

Bland bouleguiderna som gärna hjälper nybörjare och proffs finns Raphael Gharany som är en av världens främsta boulespelare. Banorna och restaurangen håller öppet sju dagar i veckan från lunch till kväll. Från köket och barerna serveras sydfranska drycker, smårätter och kompletta menyer. Under helgerna serveras även en brunch vid bordet med tydliga franska influenser.

För mer information kontakta:
Sara Berndtsson, Marketing Manager för Boulebar
Mail: sara.berndtsson@boulebar.se