Nu öppnar Boulebar Tanto

Nu öppnar Boulebar Tanto

Nu förvandlas båtuppläggningsplatsen i Tanto till en fransk sommarpark när Boulebar öppnar upp för boule, mat och bar för femte året i rad.

Ett besök på Boulebar Tanto är för många på söder en självklar del av sommaren och teamet på Boulebar ser fram emot öppningen på fredag.

– Det känns fantastiskt att äntligen öppnar upp vår oas här på söder. Vi är så glada över att kunna välkomna våra gäster varje dag hela sommaren till vår utomhuspark med mat och boule, säger Sara Berndtsson från Boulebar.

Det blir lika mycket boule, fransk dryck och bistromat från kolgrillen som tidigare. Men i och med situationen med corona har Boulebar dragit ner på kapaciteten för att hålla bra avstånd mellan gästerna.

– Vi kommer behöva jobba på ett lite annat sätt denna sommar. Vi har dragit ner på kapaciteten vid banor och bord för att se till att vi håller oss på ett bra avstånd från varandra. Inget barhäng utan vi serverar alla vid borden ute i parken, så att du kan njuta av miljön och ditt sällskap istället för att stå i en kö och vänta på din öl, avslutar Sara Berndtsson.

Boulebar Tanto:
Säsongspremiär fredag 8 maj kl 15.00

Öppettider: Varje dag från 8 maj hela sommaren ut.
På Menyn: Bistroklassiker som Chévre Chuad, räksallad och parisare samt rätter från kolgrillen.
I baren: Fransk öl, franska viner & franska cocktails.
Boule: 11 Boulebanor som bokas med eller utan bouleguide.