Boulebar Tryckeriet

Rusning till Boulebar Tryckeriet

Boulebar Tryckeriet i Stockholm invigdes sista augusti med en rejäl fest. Sedan öppningen har den nya satsningen i Liljeholmen blivit en stor succé med över 20 000 besökare. Robin Johansson som är ansvarig för Boulebar i Stockholmsområdet är förbluffad över den positiva responsen.

­– Intresset för boule har visserligen ökat i Sverige under de senaste åren vilket påverkat vår starka öppning. Men jag hade aldrig kunnat drömma om en så här stor framgång. En förklaring kan vara att vi skapar allt mer originella miljöer på våra nya ställen. På Boulebar Tryckeriet blandas exempelvis den varma känslan av en sydfransk park med både betong och graffitikonst. Det blev en fullträff i vår gamla industrilokal som ligger en kort promenad från Hornstull.

Boulebar Tryckeriet består av två våningar med 15 boulebanor, fransk restaurang och barer. Stället ligger nedanför Liljeholmsbron och har öppet samtliga dagar i veckan, från tidig lunch till sen kväll då DJ:s ofta uppträder. Under helgerna serveras även brunch som kan kombineras med boule.