Han blir ny vd på Bravura

Martin Sander blir ny vd på Bravura från och med 1 april 2015. Martin kommer närmast från rollen som vice vd och efterträder Henrik Jakobson, en av Bravuras grundare som varit vd sedan starten 2008, som istället tar över rollen som styrelsens ordförande.

Uttalande från styrelsens ordförande Henrik

Martins personliga egenskaper och erfarenhet från att ha varit med och byggt upp företaget från våra tidiga år gör att vi känner oss trygga med att Martin tar över ledarskapet för Bravura och för oss vidare mot vår vision med företaget. Vi har kommit långt på vår resa men vi har mycket och spännande jobb kvar att göra. Det ska bli kul att fortsatt jobba för Bravuras långsiktiga mål genom ett aktivt styrelsearbete.

Martin är med i Bravuras ledningsgrupp och har under året ansvarat för den operationella delen av Bravuras verksamhet och lett den operationella ledningsgruppen.

Martin började som säljare på Bravura för sex år sedan. Då var Bravura fyra anställda som hade telefon med tillhörande telefonkatalog som enda säljstödssystem. ”Då var det framgångar i form av bokade möten vi firade, inte affärer”, minns Martin om den tiden. Han har under sina sex år på Bravura gått från säljare till att bli team leader, säljchef för Stockholm, säljchef för Sverige, vice vd och nu blir han alltså vd.

Martin är uppvuxen i Eksjö och har en bakgrund som handbollsspelare på elitnivå, både som tränare men framför allt som spelare. Han har en kandidatexamen i företagsekonomi från Stockholms universitet. Jobbet på Bravura var Martins första heltidsjobb efter studierna, utanför idrotten. Imorgon tillträder han vd-posten.

Hur känns det att ta över vd-posten?

- Vi befinner oss i ett spännande skede, med den bakgrunden känns det väldigt ärofyllt att få ta över ansvaret som vd. Vi är på väg att gå från det lilla företaget till det stora och vill behålla de värden som har tagit oss hit men samtidigt genomföra förändringar. Jag är stolt över att få leda en verksamhet som ger, förmedlar och skapar nya arbetstillfällen.

• vd
  • ny vd

För mer information om Bravura, följ oss på:

Från våra kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö erbjuder vi rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet.

Vi samlar våra värderingar under Ambition in action, som betyder att ha höga ambitioner och agera efter dem. Det handlar om att sätta upp ett mål, ha en dröm och sträva efter en vision – med en handlingsplan för att ta sig dit.