Aktiv Kapital väljer den digitala brevlådan Brevo för säker kunddialog

Aktivt Kapital väljer Brevo för att stärka dialogen med sina kunder.

-       För oss är det viktigt att kunna föra en säker dialog med våra kunder i en kanal som de själva har valt att kommunicera i, därför är Brevo ett naturligt val för oss, säger Johan Gustafsson, Portföljchef Sverige på Aktiv Kapital Sverige Services AB.

Brevo är en webbtjänst som ger alla svenska medborgare  över 15 år tillgång till en säker digital brevlåda på Internet. Mottagarna i Brevo kan ta emot, hantera och lagra viktig post som de annars skulle få i sin fysiska brevlåda. Med Brevo kommer mottagarna åt viktiga handlingar när de vill, var de än befinner sig i världen.

-       Aktiv Kapital hanterar känslig personinformation och vi är väldigt stolta och glada över att de väljer Brevo för att kommunicera med sina kunder. Det visar att vår tjänst möter de höga krav på säkerhet som Aktivt Kapital ställer säger Håkan Nydén, VD för Brevo.

När man är inloggad på Brevo kan man enkelt och säkert återkoppla till olika e-tjänster hos avsändaren. Det sparar tid åt mottagarna och förenklar deras dialog med olika leverantörer, myndigheter och organisationer.

-       Aktiv Kapital vill vara med och driva på utvecklingen av konsumentvänliga och säkra e-tjänster som förenklar för våra kunder och vi ser gärna att fler företag, organisationer och myndigheter blir avsändare i Brevo. Brevo är helt enkelt bra kundservice säger Johan Gustafsson.

För mer information vänligen kontakta:
Björn Junge, Marknadschef & Grundare, Brevo AB
Telefon: 070 – 575 34 51
E-post: bjorn.junge@brevo.se

Johan Gustafsson, Portföljchef Sverige, Aktiv Kapital Sverige Services AB
Telefon: 070 264 03 64
E-post: johan.gustafsson@aktivkapital.se

Om Aktiv Kapital Sverige Services AB
Koncernen Aktiv Kapital ASA är Europas största köpare av förfallna konsumetkrediter och är sedan 1997 noterad på Oslobörsen. Koncernen har 450 anställda i nio länder med huvudkontor i Oslo. Den svenska verksamheten som ingår i en nordisk region tillsammans med Norge och Finland, har sitt huvudkontor i Uppsala.