"Brewhouse är just ett sådant kluster som är så viktigt"

THE BREWHOUSE AWARD

Anna Falck är VD på Offside Press som bland annat ger ut magasinen Offside, Filter och Skriva. Innan det var Anna VD på Bok & Bibliotek AB under 15 års tid. Brewhouse pratade med Anna Falck för att ta reda på vilka likheter hon ser mellan sina arbeten och uppdraget som jurymedlem i The Brewhouse Award.

­ — I mitt dagliga arbete träffar jag många spännande människor. Människor som på olika sätt vill visa upp sina verksamheter och idéer. Det är mycket inspirerande att försöka hjälpa till att få så stort publikt genomslag som möjligt. I rollen som mässarrangör handlade det mycket om att koppla ihop olika människor med liknande idéer för att tillsammans skapa ett ännu större projekt, seminarium eller vad det nu kunde tänkas landa i, säger Ann Falck.

Skapa nätverk

På samma sätt handlar juryarbetet i The Brewhouse Award inte bara om att bedöma olika tävlingsbidrag. Brewhouse ser det som minst lika viktigt att koppla ihop de tävlande med jurydeltagarna och skapa nätverk som gynnar båda parter. De som tävlar kan finna mentorsstöd i jurydeltagarna samtidigt som jurymedlemmarna å sin sida skapar kontakter och får en insikt i vad som är ”up and coming” inom start-up sfären. Mycket handlar om att skapa mötesplatser, sammanhang och erfarenhetsutbyte samt att låta sig inspireras av varandras olika erfarenheter.

— Brewhouse är just ett sådant kluster som är så viktigt, där olika entreprenörer inspirerar varandra och får möjlighet till erfarenhetsutbyte. Jag hoppas kunna bidra med min erfarenhet av att nå ut till en bredare publik. För egen del är det förstås också roligt att få ingå i ett sådant här sammanhang. Jag kommer att lära mig massor.

Läs mer om the Brewhouse Award här!

Tävlingsperiod 1 september – 31 oktober