Nyhet -

Initiativet Hållbara Hav välkomnar Annica Skoglund - ny intendent på briggen Tre Kronor af Stockholm

Initiativet Hållbara Hav och Briggen Tre Kronor välkomnar Annica Skoglund som ny intendent.

Annica kommer närmast från SAS där hon har arbetat som pilot och styrt Boeing 737 kors och tvärs. Hon har tidigare även arbetat som yogalärare. I Annicas kunskapsbank finns erfarenheter av arbete bl.a. från markservice på Arlanda, guidning, bankarbete, reseledning och som cabinattendant.

- Jag sökte tjänsten som intendent av flera skäl men de starkaste var möjligheten att få arbeta i en unik miljö och med ett viktigt uppdrag – att segla för Östersjöns miljö och på köpet har jag fått fantastiska medarbetare!, säger Annica.

-Tanken med en heltids intendent bygger på att få en bättre kontinuitet ombord. Kapten ansvarar för fartygets framfart och säkerhet och intendenten ska garantera upplevelsen ombord inför passagerare och rederi. Vi sökte, som komplement till kapten, en mogen person med livserfarenhet och bakgrund inom servicebranschen eller liknande. Genom Annicas arbete hoppas vi få en utveckling på servicen ombord samt ge en långsiktig stabilitet och trygghet för samtliga på fartyget och samtidigt få ökad kontroll på kostnader och intäkter, säger Björn Ericson, Rederichef.

Mer information:
Björn Ericson, Rederichef Initiativet Hållbara Hav/Briggen Tre Kronor
bjorn.ericson@briggentrekronor.se, 076-162 76 91

www.hallbarahav.nu

Fotograf: Christina Thimrén Andrews

• annica skoglund
  • intendent briggen tre kronor