Euro Accident, Dina och Skandia bäst i försäkringsförmedlarbranschen

Euro Accident, Dina och Skandia bäst i försäkringsförmedlarbranschen

En ny undersökning från Brilliant Future och Svenska Försäkringsförmedlares förening (SFM) visar vilka försäkringsbolag som försäkringsförmedlare rankar högst. Undersökningen är baserad på kvantitativ data och visar även vilka faktorer som gör att försäkringsförmedlare får en positiv upplevelse av förmedlardisken.

Bäst betyg för sina försäkringar och förmedlingsdiskar får Euro Accident (Liv), Dina (Sak) och Skandia (Pension). Det visar en ny undersökning som SFM har genomfört tillsammans med Brilliant Future. Undersökningen är baserad på över 6000 omdömen från försäkringsadministratörer och försäkringsförmedlare i Sverige.

- För de bolag i försäkringsförmedlarbranschen som vill ligga i framkant är det viktigt att kontinuerligt undersöka försäkringsförmedlarnas upplevelse. Det gör det möjligt att kartlägga vad som redan är bra och vad som måste förbättras. Genom att agera utifrån datadrivna insikter är det lättare att med större säkerhet fatta beslut som stärker kundlojaliteten och affären, säger Ulrika Jonsson, vd Brilliant Future.

Undersökningen visar också att en enkel upplevelse avgör försäkringsförmedlarnas syn på förmedlingsdiskar i försäkringsförmedlarbranschen. Dessutom påverkar ett engagerat bemötande upplevelsen positivt i stor utsträckning.

- Det är mycket glädjande att samarbetet och utbytet mellan förmedlarbolag och försäkringsbolag fortsätter engagera och ge resultat för fortsatt verksamhetsutveckling och en konkurrenskraftig marknad med hög kvalitet. Det skapar kostnadseffektiva produkter som kommer konsumenten till gagn. Det roligt att se den stora uppslutning som finns från hela branschen för SFM:s årliga undersökning. Förmedlarbolag och försäkringsbolag skapar värden för både kund- och samhället i stort och är en viktig del av samhällsekonomin, säger Per Johan Gidlund, vd SFM.

Brilliant är en av marknadens främsta plattform för stärkta kund- och medarbetarrelationer. Med 20-års erfarenhet och 75 anställda förser vi kunder i mer än 50 länder med agerbara insikter som hjälper organisationer att maxa sin fulla potential och stärka relationen till kunder och medarbetare. Det resulterar i faktabaserade beslut, ett helhetsperspektiv och en starkare affär.

Om SFM
Svenska försäkringsförmedlares förening (SFM) är en medlemsorganisation för försäkringsförmedlare inom både sak- och livförsäkring. SFM verkar för en försäkringsförmedlarbransch med hög kvalitet och god konkurrens på försäkringsmarknaden. Föreningen har ca 120 medlemsbolag och ca 1 900 försäkringsförmedlare och har funnits sedan 1976.

www.sfm.se

Brilliant är en av marknadens främsta plattformar för stärkta kund- och medarbetarrelationer. Med 20-års erfarenhet och 75 anställda förser vi kunder i mer än 50 länder med agerbara insikter som hjälper organisationer att maxa sin fulla potential och stärka relationen till kunder och medarbetare. Det resulterar i faktabaserade beslut, ett helhetsperspektiv och en starkare affär. Läs mer på www.brilliantfuture.se