Lars Gundersen ny vd för Brilliant Future

Lars Gundersen ny vd för Brilliant Future

Brilliant Future är mitt i en tillväxtresa och rekryterar styrelseproffset Lars Gundersen som tillförordnad vd. Brilliant satsar nu stort på att utveckla erbjudandet och stärka organisationen. Med lång erfarenhet från ledande positioner blir Lars Gundersen en viktig del av Brilliants fortsatta satsning på den nordiska och internationella marknaden.

Lars Gundersen har en gedigen erfarenhet från ledande roller som vd, ägare och styrelseledamot på teknik- och produktbolag inom finans och IT, där han framgångsrikt lett tillväxt- och utvecklingsresor.

- Jag har följt Wise Group under en lång tid och uppmärksammat dotterbolaget Brilliants utveckling. Brilliant hjälper kunder att med analys och teknologi förbättra sina kund- och medarbetarrelationer så att det stärker den totala affären. Det är framgång genom människor och teknologi som får affärer att blomstra. Jag ser mycket fram mot att tillsammans med erfarna och kompetenta medarbetare fortsätta en fin och spännande resa, säger Lars Gundersen, vd, Brilliant.

Rollen som vd kommer att innebära stort fokus på att stegra Brilliants tillväxtresa ytterligare, både på den nordiska och internationella marknaden, samt att förädla och utveckla organisationen internt. Lars Gundersen kommer att ingå i Brilliants och Wise Groups ledningsgrupp.

- Lars är en erkänt skicklig ledare med ett utmärkt track-record och renommé. Hans erfarenhet som operativ ledare, investerare och styrelseledamot i teknik- och produktbolag under stark tillväxt är ett värdefullt tillskott för vårt framgångsrika bolag Brilliant, säger Ingrid Höög, vd, Wise Group AB.

Lars Gundersen tillträder den 1 februari 2019 och efterträder tidigare vd, och grundare av Wise Group, Stefan Wikström.

För mer information, kontakta:

Maja Adersten PR, Brilliant
maja.adersten@brilliantfuture.se / 070-280 79 74

Brilliant erbjuder en insiktsplattform som hjälper företag och organisationer att mäta, analysera och agera på sina kund- och medarbetarrelationer – så att de kan uppnå förändring som syns i affärsresultaten.
Brilliant erbjuder smarta medarbetarundersökningar, kundundersökningar, analyser och organisationsutvecklingstjänster till såväl svenska som internationella företag. Brilliant utmanar gärna traditionella sätt att se på kundlojalitet, medarbetarengagemang, ledarskap och förändring. We make you Brilliant.

2018 Gick Netsurvey och Bright Relation samman och bildade Brilliant, som är en del av Wise Group.

Mer information på www.brilliantfuture.se