Erlandsson Bygg ny partner till Svensk Handboll

Erlandsson Bygg ny partner till Svensk Handboll

– För oss är stödet till idrotten en viktig del av vårt CSR-arbete och vårt samhällsansvar. Därför är vi väldigt glada att framöver kunna kalla oss partner till Svensk Handboll, säger Jennie Sahlsten, koncernchef för Erlandsson Bygg.

De svenska handbollslandslagen på både dam- och herrsidan är bland de folkkäraste i landet och det nya sponsoravtalet innebär bland annat att Erlandsson Bygg kommer synas i samband med deras matcher.
– Vi är ett värderingsstyrt entreprenadföretag som tar ett ansvar för idrottsverksamheten i Sverige som står för en öppenhet för alla och handbollen är den mest jämställda sporten i landet sett till aktiva spelare. Vi har också som mål att bli branschens mest attraktiva arbetsgivare. Med det nya partneravtalet hoppas vi att allt fler får upp ögonen för vår roliga och spännande bransch, säger Jennie Sahlsten.

Stefan Lövgren, vd för Svenska Handbollslandslaget AB: – Vi är glada att kunna inleda ett nytt och långsiktigt samarbete med Erlandsson Bygg där vi tillsammans kan utveckla Svensk Handboll både på bredd- som landslagsnivå. Ungdoms-SM är mer populärt än någonsin och såväl våra ungdoms- som seniorlandslag har svarat för starka resultat i mästerskapen de senaste åren.