Learn Live – undervisning inom hälso- och sjukvård via webbkonferens

Ledande utbildningsföretag använder Brothers skräddarsydda webbkonferenssystem, OmniJoin, för att undervisa skolor i friskvård.

På Our Lady & St John Catholic College i Storbritannien utbildas studenter i en handlingsplan för astma. Brother OmniJoin Learn Live har gjort interaktiv utbildning möjlig.

“Att kunna föreläsa i hundratals skolor samtidigt ger en verklig, gemensam upplevelse för ungdomar. De känner sig som en del av något mycket större. Det är ett nytt sätt att lära sig på - men det är det rätta sättet att undervisa den här generationen, “säger Stuart Heaton, VD för Learn Live.

“Samspel är nyckeln. Ungdomar som kan lyssna och ställa frågor, blir mer engagerade i sändningen. Genom Learn Live och OmniJoins teknik bidrar vi till det här.

“Vi vet att det kommer att växa. Fler och fler skolor kommer att börja använda tekniken.”

Interaktiva audiovisuella lektioner öppnar nya möjligheter för skolor, högskolor och universitet. Tekniken gör det möjligt att hålla föreläsningar på flera skolor samtidigt och erbjuder samtidigt en länk mellan utbildning och näringsliv genom att engagera företagsledare.

"Interaktiva klassrum är framtidens undervisning. Sändningar fungerar som en elektronisk bank av pedagogisk expertis. Om eleverna missat en föreläsning kan de enkelt logga in och se den vid ett senare tillfälle. På så vis får alla elever samma möjlighet, säger Arnaud Villatte, Cloud Services Commercial Manager på Brother International Europe.

"Hälso- och sjukvård använder också webbkonferenser och ger möjlighet till besök via webben. Perfekt för personer med begränsad rörlighet eller personer som bär på någon typ av smitta. Hälso- och sjukvård kommer att vara en viktig del av förverkligande och kartläggning av tekniken under de kommande åren. "

En kommande väntrums-funktion gör det möjligt för doktorer, läkare och sjuksköterskor att skapa ett digitalt kösystem.

OmniJoin webbkonferensprogram erbjuder ett brett utbud av verktyg för stora och mindre företag. Eftersom programvaran inte är beroende av specifik hårdvara är allt som behövs en webbanslutning, kamera, mikrofon, högtalare och HD-skärm.

”Vi valde OmniJoin eftersom det inte behövs någon extra utrustning. På så vis blir det enkelt för skolorna att använda programvaran. Vi behöver lätt kunna ansluta oss till Learn Live och OmniJoin hjälper oss att göra det.”

Webbkonferenser blir vanligare. OmniJoin erbjuder kunderna ett sätt där programvaran kan anpassas till dem istället för att tekniken skall bestämma hur det ska fungera.

• Datorer, datateknik, programvaror

• omnijoin