Webbkonferenser erbjuder flexibla möten

Brothers webbkonferenssystem OmniJoin erbjuder sina användare en prisvärd lösning. Det är enkelt och snabbt att installera och du kan använda systemet på smartphones, surfplattor, bärbara- och stationära datorer. OmniJoin används av allt fler företag inom sjöfart, utbildning, teknik och läkemedel som en viktig del av arbetet.

Till följd av ökad globalisering blir god kommunikation över geografiska avstånd en allt viktigare konkurrensfaktor. Dessutom är det viktigt för en modern ledning att spara in på resekostnader, ge stöd åt medarbetare som befinner sig på andra platser, samt ta hänsyn till miljön genom att minska antalet flygningar.

Många använder webb- och videokonferenser för att anställda, studenter och kunder på olika geografiska platser lättare skall kunna komma i kontakt med varandra. Idén är god, men de flesta webbkonferenssystemen på marknaden är dyra och svåra att använda.

Så är det inte med OmniJoin från Brother. OmniJoin kräver ingen investering av dyra videokonferenssystem eller exklusiv hårdvara som dyra kameror, speciella mikrofoner eller stora servrar för att hantera trafiken. OmniJoin fungerar oberoende av vilken hårdvara du använder. Allt du behöver är en internetanslutning, en dator med kamera, mikrofon och högtalare. Har du dessutom en HD-bildskärm blir upplevelsen ännu bättre.

All kommunikation via OmniJoin är mycket säker. Kommunikationen är krypterad enligt militärstandard. OmniJoin justerar automatiskt bildupplösning och bildstorlek beroende nätverk och hastighet på anslutning.

Brother erbjuder även molnlösningar som kan skräddarsys efter OmniJoin-värdens behov. Företag kan till exempel få sitt eget moln. De kan använda en billigare lösning i ett offentligt moln eller välja en hybridlösning som använder det bästa av två världar.

Alla använder OmniJoin

Antalet användare av OmniJoin ökar ständigt i Europa då fler och fler upptäcker fördelarna i ett webbkonferenssystem. Allt från stora grupper, små och medelstora företag och den offentliga sektorn. Nedan kan du läsa vad några nöjda OmniJoinanvändare har att säga.

Kongsberg Maritime, som producerar avancerad utrustning för fraktbranschen håller kontakten med sin personal på 20 000 skepp och fartyg över hela världen genom Brother OmniJoin. Kongsbergs ingenjörer och tekniker kan således hitta någon ombord på några minuter som kan hjälpa till att lösa ett specifikt problem. Introduktionen av OmniJoin i Kongsberg Maritime beskrivs som banbrytande.

Den franska handelshögskolan INSEEC använder OmniJoin för att hålla kontakt med sina

16 avdelningar världen över. Lärarna kan undervisa från sina datorer, vilket sparar både pengar och restid. Innan INSEEC började använda OmniJoin kändes de inte som en internationell skola.

Handelshögskolan Tinius Olsen använder Brother OmniJoin för att erbjuda kvällskurser som inte kräver att eleverna ska vara fysiskt närvarande. I stället kan de delta i undervisning från sina datorer hemma eller via en mobil enhet.

Slutligen vill vi nämna det franska företaget Onduline, en ledande leverantör av lätta taklösningar. Onduline säljer sina produkter i 120 länder och använder OmniJoin för att underlätta samarbetet mellan sina internationella säljteam. Onduline menar att de sparar både tid och pengar samtidigt som det blir enklare att kommunicera med hjälp av OmniJoin.

Klicka här för att se hur de olika företagen använder sig av OmniJoin.

• Hobby

• videokonferens
  • kommunikation
  • videomöte
  • webbkonferens
  • konferens
  • brother

Brother Sverige, filial till Brother Nordic A/S, Danmark är ett försäljningsbolag för Brothers produkter på den svenska marknaden. Företaget är en av de ledande aktörerna på skrivarmarknaden och har kontor i Göteborg. Brother Sverige har 21 anställda. Genom ett väl utvecklat nät av återförsäljare är både produkter och service tillgängliga över hela Sverige.

Brother är en av världens ledande tillverkare av skrivare, faxar, multifunktionsmaskiner, märkmaskiner, skriv- och symaskiner. Våra produktionsenheter är miljöcertifierade enligt ISO 14001. Produkterna kännetecknas genomgående av unika tekniska innovationer.

Läs gärna mer på www.brother.se och www.brother.com.

Thomas Björnfalk

Presskontakt Country Manager 031-7341213