Construction Summit - nya mötesplatsen för byggbranschen

Construction Summit - nya mötesplatsen för byggbranschen

Construction Summit – en ny mötesplats för byggbranschen

Nu lanseras byggbranschens nya mötesplats Construction Summit. En lösningsorienterad mötesplats för kunskapsutveckling, nätverkande och samarbeten. Ambitionen är att du som deltagare från byggbranschens olika sektorer ska lära dig nya konkreta saker, få inspiration och fördjupade insikter i de mest angelägna frågorna i branschen.

Bakom Construction Summit står tidningen Byggindustrin. Construction Summit arrangeras i centrala Stockholm på Posthuset onsdagen den 31 oktober. Programmet består av flera parallella seminariespår och det kommer att finnas gott om tid för samtal och möten. Evenemanget genomförs i samarbete med partnerföretag från bygg- och fastighetsbranschen i bred bemärkelse.

– Det känns fantastiskt roligt att äntligen gå live med Construction Summit. Vi tror att byggbranschen har mycket att vinna på en gemensam mötesplats dit “alla” viktiga beslutsfattare kommer, där man kan ta upp de viktigaste frågorna och ta action. Tillsammans med branschen vill vi fokusera på lösningar, framtid och de verktyg som gör konkret skillnad, säger Peter Lingmerth, vd för Byggindustrin och Fastighetsnytt.

– Det har saknats fokus på frågor som rör dem som leder och organiserar själva byggprocessen. Jag hoppas att Construction Summit ska bli just den mötesplatsen och att man prioriterar att delta. Det kommer att göra stor skillnad i utvecklingen av förtroendet för vår bransch. Som vi inom Byggcheferna vet är det här ett område som kräver tid för kunskapsinhämtning och reflektion, säger Kajsa Hessel, ordförande på Byggcheferna.

Sedan årsskiftet 2017 ägs Byggindustrin, liksom Fastighetsnytt, av mediekoncernen Bonnier. I arbetet med Construction Summit tar vi med oss erfarenheterna från Business Arena som är fastighetsbranschens stora mötesplats sedan 20 år tillbaka. Utifrån det ska Construction Summit bjuda på många konceptuella nyheter och bland annat skapa en Community för personer som är verksamma i byggbranschen.

För mer information kontakta:

Peter Lingmerth

+46 (0)70-844 02 77