Ambassadörerna för Construction Summit. Fotograf: Elias Ljungberg

Change Makers engagerar sig i Construction Summit

Den 24 mars 2022 går startskottet för Construction Summit som är tänkt att bli byggbranschens nya mötesplats. Grundtanken med eventet är att fokusera på förändring och konstruktiva lösningar. Av den anledningen har vi med oss sex ambassadörer från branschen som samtliga tänker i nya banor och arbetar med förändring i praktiken. Vi kallar dem Change Makers.

Bakom Construction Summit står tidningen Byggindustrin. Construction Summit arrangeras i centrala Stockholm på Posthuset den 24 mars 2022. Programmet består av flera parallella seminariespår och det kommer att finnas gott om tid för samtal och möten. Ambassadörerna kommer att finnas på plats och bidra till ett aktuellt och engagerat event. De sex ambassadörerna är Petter Bengtsson, vd, Zynka Group, Theresa Östman, vd, Grillby & F100 Rör AB, Ulf Jonsson, entreprenör och fd vd Zengun, Melkam Tebeje, arbetsledare produktion, Veidekke Sverige, Linda Folkesson, projektledare, Nordr Sverige samt Nima Assadi, konsult som driver podcasten Hela kedjan.

– Ambassadörernas uppgift är att dela med sig om hur vi kan förändra och driva förändring inom byggbranschen genom sin kunskap och sina erfarenheter. Vi har med omsorg valt ut en mycket dynamisk grupp representanter från branschen som vi anser står för den förändring som Construction Summit som mötesplats handlar om. Vi är stolta och tacksamma över ambassadörernas engagemang, säger Susanne Nyström, kommunikatör, Construction Summit.

Sedan årsskiftet 2017 ägs Byggindustrin av mediekoncernen Bonnier. I arbetet med Construction Summit tar vi med oss erfarenheterna från Business Arena som är fastighetsbranschens stora mötesplats sedan 20 år tillbaka. Utifrån det ska Construction Summit bjuda på många konceptuella nyheter och bland annat skapa ett community för personer som är verksamma i byggbranschen.