PRESSMEDDELANDE 2011-05-26

Mångsidig lösning med vuxenlego i betong

E.ON väljer flexibla och robusta block i betong när de nu bygger en stödmur för flishantering i Norrköping. Därmed är ännu ett projekt klart för montering för det Växjöbaserade företaget C3C Engineering. Blocken som nu intar den svenska marknaden är likt ett gigantiskt legobygge, fullt av möjligheter.

- Stödmurarna anpassas efter kundens förutsättningar och kan användas för permanenta eller tillfälliga lösningar bland annat för att lagra och avskilja material som sand, metallskrot, vägsalt, eller som här på E.ON till flishantering, säger Mattias Jildestad, kundansvarig på C3C Engineering.

Transport och montering av blocken kan ske i C3C:s eller kundens egen regi. En som redan använder betongblocken är Jan-Erik Eriksson på Wedde Sveg Timber AB, i Älvdalen, som byggt hanteringsfickor för flis, spån och bark. Han är nöjd med sitt val.

- Vi hämtade själva blocken i Vänerhamn i samband med att vi levererade flis dit.
Montaget fungerade bra med det lyftdon vi lånade av C3C och den montageritning vi fick. På ovankant blocken så kommer vi nu att montera utrustning för flishanteringen” säger Eriksson.

För C3C går utvecklingen snabbt uppåt i takt med att fler och fler upptäcker systemet i massiv betong.   - Vi har flera intressanta projekt på gång under sommaren säger Mattias Jildestad.

Blocken monteras på E.ON i Norrköping 31 maj-1 juni.

Kontaktperson: Mattias Jildestad, C3C, Tel: 070-511 98 15  mattias@c3c.se

För övrig information kontakta: Maria Gustavsson, Informationsansvarig C3C: 0766-26 78 04 maria@c3c.se

Kategorier

C3C:s  måsättning är att vara det företag som väljs i första hand av såväl konsulter och entreprenörer som slutkunder. Detta vill vi uppnå genom hög kompetens, engagemang samt säkra och välutvecklade produkter. C3C står för Concrete m3 Constructions.

Maria Gustavsson

Presskontakt Ekonomi & Marknad 0766 - 26 78 04

Relaterat innehåll

C3C Engineering AB- Kreativt byggbolag med världsledande lösningar och fokus på miljöteknik

C3C Engineering AB - Det kreativa byggbolaget med över 200 års samlad erfarenhet av prefabbetong. Med hjärta och hjärna och ett helt unikt nätverk av samarbetspartners levererar vi världsledande lösningar som tydligt skapar nytta för våra beställare. Robust, flexibelt och kostnadseffektivt! Hur kan vi hjälpa dig?

C3C Engineering AB
Honnörsgatan 14