Från vänster: Andreas Sandvik (Business Development Manager CBK), Severin Aarnes (Purchase manager CBK), Linden Sun (B2B Hisense General Manager), Shawn Kim (försäljningschef Europe Hisense)

Display lansering Hisense

CBK är nöjd med att presentera vår nya partner - Hisense. Hisense är en av världens största displaytillverkare med produkter som träffar de flesta marknadssegment. CBK kommer att fokusera på Proffe-skyltningsdisplay för mötesrum, videoväggar och interaktiva skärmar för skola och utbildning eller konferensanvändning. Hisense, som redan är ett av de mest kända varumärkena i Kina, har investerat kraftigt i att bygga sitt varumärke genom sponsring av olika stora sportevenemang i väst och kommer 2020 att vara en av huvudsponsorerna för sommarens europeiska fotbollsmästerskap.

Bra uppmärksamhet

CBK lanserade Hisense vid sitt eget evenemang i Heiniken Experience Center under ISE Amsterdam 12 februari. Över 140 av CBK sina kunder deltog i evenemanget och under kvällen presenterades en av Hisens interaktiva skärmar så att kunderna kunde känna och testa på produkten. Mottagningen var mycket bra, och CEO, Ole Blom är mycket nöjd med uppmärksamheten kring produktlanseringen.

- Vi är stolta över att ha fått byrån på Hisense i Skandinavien och har stor tro på tillväxt, säger han.

Besökte huvudkontoret

Affärsutvecklingschef, Andreas Sandvik och inköps- och logistikchef Severin Aarnes reste till Kina hösten 2019 och ingick ett avtal med Hisense.

- Vi blev väldigt väl mottagna och efter att ha sett produktionslinjer, besökt Centrum för forskning och utveckling och haft möten med ledningen på huvudkontoret, hade vi ingen tvekan om att Hisense och CBK var en bra match, säger Sandvik.

- Det faktum att EU-kommissionär Shawn Kim är sydkoreanska, med en lång tid på LG, och med god kunskap om den skandinaviska marknaden och dess krav på kvalitet och teknik, ser vi det också som en stor fördel, fortsätter Sandvik.

- Vi ser att Hisense och CBK har stora möjligheter på många marknader. Utbildningssektorn, mötesrum, kontrollrum, idrottsarenor och köpcentra är exempel på områden vi ser stora möjligheter i. Det tar inte länge tills du ser Hisense-logotypen på skärmar över hela Norge! avslutar Sandvik.

(Andreas Sandvik, Business Development Manager CBK og Severin Aarnes, Innkjøps- og logistikksjef)

Hisense är stolt över sitt närvaro i Europa och när CBK besökte Hisense sitt huvudkontor "Hisense Tower" i Qingdao (Shandongprovinsen i Kina) var den officiella Euro 2020-logotypen en av de saker som träffade oss i receptionen.

Interaktive skjermer

Hisense är nummer 1 på den asiatiska marknaden inom utbildningssektorn och interaktiva skärmar för företag. De erbjuder mycket välutrustade och har rika skärmar till ett särskilt fördelaktigt pris. De interaktiva skärmarna är designade med IR-beröringsteknologi och rätt funktionalitet för att engagera studenter och träffa deltagare, vilket ger dem optimal lärning och informationsdelning. Se produkterna och informationen här.

Profesjonelle skjermløsninger

Hissens professionella displaylösningar ger exceptionell prestanda, god ljusstyrka, farliga färger i ett elegant paket med tunna ramar och alla anslutningsmöjligheter. Android-plattformen maximerar användarupplevelsen med möjligheten att köra olika typer av programvara för att visa foton, videor, webbsidor, restaurangmenyer och regelbundna presentationer. De flesta skärmar har inbyggd Wifi så att du kan välja mellan trådlös eller kabelansluten åtkomst. Välj mellan skärmar designade för 16 timmars daglig användning (16/7) eller 24 timmars användning (24/7). Se produkterna och informationen här.

Videovegg

Hisense videoväggskärmar lockar uppmärksamhet med sin exceptionella bildkvalitet och ljusstyrka på 500 nits. Idealisk för stora konferensrum, mottagningar och allmänna utrymmen som museer, gallerier, flygplatser och stora butiker. Skärmarna är designade för att kombinera bästa visuella prestanda med tillförlitlighet, vacker design och användarvänlighet till ett mycket bra pris. Se produkterna och informationen här.