Cervera x Mumin.

Nu lanseras Cervera x Mumin

Cervera, Sveriges ledande aktör inom kvalitetsprodukter till köket, hemmet och presentbordet, lanserar den nya serien Cervera x Mumin för adventssäsongen 2021.

Den nya serien Cervera x Mumin består av glöggprodukter i transparent glas med juligt motiv inspirerade av Tove Janssons Granen, från välkända boken Det osynliga barnet från 1962. Även pepparkakor i en pepparkaksburk i plåt med samma julmotiv samt en ekologisk alkoholfri glögg ingår i serien.

Vi är glada över att kunna presentera den här serien som vi gjort tillsammans med Moomin Characters, inte minst eftersom vännerna från Mumindalen är så omåttligt populära bland Cerveras kunder. Därför är det extra roligt att kunna erbjuda dessa speciella glöggprodukter för den ståndande adventssäsongen.”, säger Maria Norinder, sortiments- och inköpschef Cervera.

Den nya serien finns nu till försäljning exklusivt på Cervera.se och i Cerveras 70-tal butiker i Sverige.

Cervera x Mumin finns nu på www.cervera.se

Möjlighet finns till intervju med Erika Dalle, Marknadschef, Cervera
erika.dalle@cervera.se eller +46 (0) 76 125 90 1

Högupplösta bilder finns HÄR

Cervera är Sveriges ledande aktör inom kvalitetsprodukter till köket, hemmet och presentbordet med försäljning online och i ett 70-tal butiker runt om i Sverige. Företaget grundades 1987 och driver även NK Kök & Design på Nordiska Kompaniet i Stockholm och Göteborg. Ägare är sedan juni 2021 norska Kibord, som har för avsikt att bli Nordens ledande koncern inom kvalitetsvaror för hemmet med fokus på kök och matplats.

Cervera är Sveriges ledande aktör inom kvalitetsprodukter till köket, hemmet och presentbordet med försäljning online och ett 70-tal butiker runt om i Sverige. Företaget grundades 1987 och driver även NK Kök & Design på Nordiska Kompaniet i Stockholm och Göteborg. Ägare är norska koncernen Kibord.