Väla Centrum har nöjdast köpcentrumhyresgäster

Väla Centrum har årets nöjdaste hyresgäster för köpcentrum. Det visar den årliga NKI-undersökningen Fastighetsbarometern Butik som presenterades idag av CFI Group och Fastighetsägarna Sverige.

För trettonde året i rad är Väla Centrum i Helsingborg det köpcentrum som har nöjdast hyresgäster i Fastighetsbarometern Butik. Väla Centrum har ett Nöjd-Kund-Index (NKI) på 83. Niklas Blonér, centrumchef på Väla Centrum, förklarar framgången med dessa ord:

– Vi är oerhört stolta och glada över att vinna förstapriset för 13:e året i rad! Det ger oss kraft och energi att fortsätta vårt utvecklingsarbete. Vårt mål är att ständigt utvecklas och detta bekräftar vår starka tro på värdet av att omsätta idéer till verklighet. Vi satsar verkligen på att göra, att våga prova nytt och att vara kreativa. Tillsammans med våra hyresgäster skapar vi ett levande, inspirerande centrum med kundupplevelsen i fokus.

Det sammanvägda Nöjd-Kund-Indexet för Fastighetsbarometern Butik ligger kvar på ett betyg på 72 på en 100-gradig skala. Trots ett turbulent år för handeln är alltså hyresgästerna lika nöjda med sitt köpcentrum och sin hyresvärd som tidigare.

– I CFI Groups orsak-verkan analys blir det återigen tydligt att hyresgästernas uppfattning om centrumledningen har en mycket stor påverkan på nöjdheten. Att hyresgästerna upplever att de har en centrumledning som verkar för centrumets bästa, är tillgängliga och lyssnar på hyresgästerna är helt avgörande för deras nöjdhet och lojalitet. Det är tydligt att detta är en av Välas styrkor och det är imponerande att år ut och år in vara så uppskattade av sina hyresgäster, säger Fredrik Luttropp, projektansvarig för Fastighetsbarometern på CFI Group.

– Coronakrisen har tydligt visat hur snabbt fastighetsägare kunnat ställa om till förändrade villkor och stötta sina hyresgäster att utveckla sin affär. Det är bara möjligt genom att ha god kännedom om kundernas behov och där är kontinuerlig dialog avgörande för att skapa nöjda kunder, säger Anders Holmestig, vd Fastighetsägarna Sverige.

Fredrik Luttropp, projektansvarig CFI Group, 070-277 99 86

Anders Holmestig, VD Fastighetsägarna Sverige, 076-100 76 13